Jump to content

Trimme eksos Yamaha 75HK 2-takt?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Har muligens anskaffet meg en Yamaha 75 hvor topp og blokk er demontert av forhandler. I og med at blokka allerede er demontert så tenkte jeg på å trimme eksospipa dersom jeg en gang kommer over en rimelig topp (evt. få shavet nåværende) og forgassere fra 90-hesteren.

Dette er selvsagt ikke et must, men greit om en tung del av jobben allerede hadde blitt gjort på forhånd. Forskjellen på 75 og 90 hesteren er forgasser, topp og eksospipen såvidt jeg har fått med meg. Og i den forbindelsen så mener jeg å ha lest at 75-hesteren har lik eksos, bare innsnevret. Dvs. at jeg kan "trimme" nåværende eksos?

Noen som har skrudd endel på disse?

Takk for svar!

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Dette blir litt lav-kost prosjekt enn så lenge da russetiden ikke er mange ukene unna. Har vært innom ideen om å kjøpe komplett kit til noen tusen om jeg først skal gå igang, men da er det noe som like godt kan tas siden.

Siden 90-Yamahaen ble hentet av en Bergenser forrige uke, så synes jeg det blir for dumt å gi opp på Weslingen, spesielt mtp. at jeg begynner i lære etter sommer, sa da skal det bli litt lettere å få mulighet til å ta de større prosjektene. :giggle:

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...