Jump to content

Bytte treverk under gulvet i båt. Trenger tips

Eriksendrul

Recommended Posts

Jeg har en gammel Bonito fra New Zealand som ble bygget i 82-84 en gang.

Den er bygget litt som en Bowrider, Med førersete og passasjersete bak en vindskjerm, og 4 sitteplasser foran, samt 2 små sitteplasser bak ved motoren.

Denne båten har stått ute lenge og blitt glemt, ingen vedlikehold og den er gammel.

Treverke i båten, som er under gulvet er såvidt jeg vet råttent og veldig tungt, Det trenger en utskiftning.

Hvordan går jeg frem? Jeg må jo skjære opp hele gulvet i båten, stolfester og alt forsvinner.

Er det noe jeg må passe på? Hvilket trevirke burde jeg bruke? Eller kan jeg bruke noe annet en trevirke da jeg skal bygge det opp igjen?

Skal jeg bruke glassfiber til og lage nytt gulv?  

Bildene av båten er sånn jeg kjøpte den, den har blitt vasket og gjort veldig fin i forhold til hva dere ser, men må nå skifte  ut trevirke i gulvet.

Jeg har blitt veldig glad i denne båten og ønsker å gi den nytt liv, den har vært verden rundt og er en gammel båt, så har lyst til og få til dette ordentlig.

20180601_184908.jpg

20180601_192635.jpg

Redigert av Eriksendrul (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...