Jump to content

Hvordan synce Raymarine a128 m/navionics ?

MaSa

Recommended Posts

Skal forsøke og forklare problemet her.

kjøpte en ny båt i høst/vinter med denne plotteren i og liker den overhodet ikke, da jeg alltid har hatt brukervennlige garmin !

jeg så astor la ut en video om hvordan dette gjøres, og fikk noenlunde svar men fortsatt usikker .

jeg har alltid hatt navionics på iPaden, med abonnement til 5-600kr PR år.

jeg fulgte oppskriften til videoen fra Astor men det stopper opp med meldingen om at jeg må fornye årsabonnement på plotteren også til en sum av 124 euro PR år ? 

Dette er bildet jeg får opp når syncen feiler, 

Er det noen som har en step by step guide til dette?

og stemmer det virkelig at man må

ha abonnement på iPad til 5-600kr hvert år og 124 euro på plotteren for og få tilgang til autorouting ?

disse burde jo kunne Linkes opp mot hverandre ?

om ikke hvis noen vil kjøpe en Raymarine A-128 multitouch så rop ut?

C25B4047-CBD4-43CA-B239-46C95F137F0A.jpeg

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

dobbaen skrev for 7 timer siden:

Du må ha årlig abonnent på plotter å pad ellers vil den ikke oppdatere.

du kan tror jeg bruke appen til raymarine å se kart på begge to.

Så man må faktisk betale 2000kr i året for å ha det på begge?

jeg er overhodet ikke ute etter og oppdatere kartene, det trenger jeg ikke hvert år, ennå mindre hver dag !

jeg ville gjerne bare syncet ruter og info fra padda til plotter, samt autorouting

noen som vil kjøpe en Raymarine A128 så rop ut?

Redigert av MaSa (see edit history)

Har selv en helt ny Raymarine a125 og kjøpte nylig Navionics Platinium+ Micro SD kartbrikke. Ny kartbrikke leveres med ett års abonnement på Navionics oppdateringer. Så lenge jeg holder abonnementet i gang på SD-brikken og i tillegg abonnerer på Boating-appen til Navionics, så vil disse to synkronisere og ruter jeg legger opp f eks på iPhonen eller iPaden lastes automatisk inn på kartplotteren når den er logget på wifi, f eks når jeg setter delt wifi på telefonen. Tilsvarende motsatt vei blir ruter du legger inn på plotteren automatisk overført til Boating-appen som du har på pad og telefon, forutsatt at plotteren er logget på wifi. Det gjør den jo automatisk hvis du vil.

Det stemmer at man mister funksjonalitet hvis man lar abonnementet løpe ut på enten kartbrikken i plotteren eller Boating-appen til Navionics.  Men det er vel ikke så overraskende med slike tjenester.

Synes ellers funksjonaliteten på Navionics nå er veldig bra. Enkelt å legge opp ruter og særlig er autorutefunksjonen bra. 

Ja det jeg er ute etter er muligheten til å legge ruter på iPaden for så og synce til plotteren, og det har jeg ikke muligheten til før jeg har betalt virker det som. 

Så om jeg forstår dette helt rett så kan man ikke få autorouting og oppdatert kart uten abonnement ? Det er forsåvidt helt greit.

men syntes jeg burde hatt muligheten til å synce uten abonnement ?

så syntes jeg at det burde Holdt med ett abonnement.

syntes faktisk det er helt vannvittig og måtte betale disse summene for disse tjenestene PR år.

jeg er langt fra gjerrig, men syntes man får altfor lite for disse kronene.

Kan være enig i at det er en stiv pris, ja. Men det har egentlig vært omtrent samme pris for å ha tilgang til oppdaterte kart fra Navionics i årevis. Det "nye" nå er at du med de nyeste Raymarine-plotterne kan synkronisere plotter og pad/telefon i sanntid.

Med alle endringene av sjømerker osv, de siste årene, så synes jeg absolutt det er nyttig å ha oppdaterte kart til enhver tid. Og da følger jo denne synkroniseringen av ruter med "gratis". Sånn er det med oss lettlurte.:drink:

124 euro for abonnement på plotteren, ca 500kr for iPaden.

hadde det vært 500 på plotteren så hadde det vært mer riktig. 

Kommer nok til å handle nå en gang for å se hva som skjer.

men hvilken av raymarine appene brukes?

rayview eller RayRemote ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...