Jump to content

Edit History

mthoms

mthoms

6 hours ago, Bestefar said:

Under feilsøking oppdaget jeg at aktuatoren (pos. 20) ikke beveget seg når jeg økte turtallet på motoren

Jeg til gode at høre om en VP 41A, hvor den aktuator stadig fungerer efter hensigten.

Spjældet kan/skal/bør åbnes helt og blokeres der; plastikstrips har vist sig holdbare til formålet. Den eneste bivirkning er øget røg i tomgang, til gengæld fungerer motoren også ved fuld gas ...

 

Med hensyn til måling af turbotrykket, kan man uden problemer holde en "gummikegle" ned i hullet. Overtrykket er kun omkring 1 bar, det holder selv min kone med hånden.

Jeg bruger en tilsvarende denne her:

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/motorverktoy/drivstofftrykkmaler/drivstofftrykkmaler-2000016980

Det bliver ikke så præcist, men man kan uden videre se om turboen udvikler tryk eller ikke.

mthoms

mthoms

6 hours ago, Bestefar said:

Under feilsøking oppdaget jeg at aktuatoren (pos. 20) ikke beveget seg når jeg økte turtallet på motoren

Jeg til gode at høre om en VP 41A, hvor den aktuator stadig fungerer efter hensigten.

Spjældet kan/skal/bør åbnes helt og blokeres der; plastikstrips har vist sig holdbare til formålet. Den eneste bivirkning er øget røg i tomgang, til gengæld fungerer motoren også ved fuld gas ...

 

Med hensyn til måling af turbotrykket, kan man uden problemer holde en "gummikegle" ned i hullet. Overtrykket er kun omkring 1 bar, det holder selv min kone med hånden.

mthoms

mthoms

6 hours ago, Bestefar said:

Under feilsøking oppdaget jeg at aktuatoren (pos. 20) ikke beveget seg når jeg økte turtallet på motoren

Jeg til gode at høre om en VP 41A, hvor den aktuator stadig fungerer efter hensigten.

Spjældet kan/skal/bør åbnes helt og blokeres der; plastikstrips har vist sig holdbare til formålet. Den eneste bivirkning er øget røg i tomgang, til gengæld fungerer motoren også ved fuld gas ...



×
×
  • Create New...