Jump to content

Edit History

hegra

hegra

mmosberg skrev for 2 timer siden:

Jeg setter en tier på at det var turboen som satt..... Kan ikke se noen annen fornuftig forklaring i og med at du har hatt sort røyk før dette=plenty diesel.

Ja, eller spjeldet i eksosen. Det er vel elektriskt styrt og hvis ikke strømmen til det slår seg av så blir det vel stående på. Er jo lett og koble det fra og låse det i åpen stilling. Nå har det vel ikke noe for seg og feilsøke så lenge motoren fungerer som den skal, men skulle problemet dukke opp igjen så ser man jo om armen som beveger spjeldet ikke åpner spjeldet. Trykktesten av ladeluftkjøler som du leste i verkstedboka må vel være trykktest av sjøvanndelen i kjøleren, og ikke luftdelen. Og sette trykk på luftdelen vil bare føre til at lufta går ut igjen via turbo og luftfilter, samt ventiler og sylindere som du selv skriver.

hegra

hegra

mmosberg skrev for 1 time siden:

Jeg setter en tier på at det var turboen som satt..... Kan ikke se noen annen fornuftig forklaring i og med at du har hatt sort røyk før dette=plenty diesel.

Ja, eller spjeldet i eksosen. Det er vel elektriskt styrt og hvis ikke strømmen til det slår seg av så blir det vel stående på. Er jo lett og koble det fra og låse det i åpen stilling. Nå har det vel ikke noe for seg og feilsøke så lenge motoren fungerer som den skal, men skulle problemet dukke opp i igjen så ser man jo om armen som beveger spjeldet ikke åpner spjeldet. Trykktesten av ladeluftkjøler som du leste i verkstedboka må vel være trykktest av sjøvanndelen i kjøleren, og ikke luftdelen. Og sette trykk på luftdelen vil bare føre til at lufta går ut igjen via turbo og luftfilter, samt ventiler og sylindere som du selv skriver.



×
×
  • Create New...