925Riviera Startet 16.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2019 (redigert) Satt inn det siste kjølerøret på motoren nå I oljekjøler, skal det sitte tight eller er det litt slark i de før man begynner og bruke den litt. Jeg kan dra røret ca 2 mm ut og inn der det er festet med ny pakning røret skrudd fast med samme type feste som bilde nr 1. Redigert 16.Mars.2019 av kai myhre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 16.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2019 Har du brukt riktig O-ring? Det er O-ringen som skal holde tett. Sitter låsebrikken (24) helt tett mot endelokket på oljekjøleren? Låsebrikken skal ikke være løs. Så må du sjekke om dette kjølevannsrøret når alt er koblet sammen. Da blir det nok mindre bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 17.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2019 Ser alle rør som er satt inn kan man dra ut ca 2 mm men de kommer ikke helt ut så regner med at det skal være slik da..... Som vist på bilde skal røret settes i et hull i varmeveksler med pakning så kommer det et hestesko klammer med en skrue på når dette er strammet så kan jeg trekke røret opp av hullet 2 mm men det sitter nedi hullet ca 10 mm dypt. Vil dette da tette. Hvor mye trykk er det i vannsystemet VP 2003T Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 17.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2019 På min TMD41 var det flere slike koblinger, bl.a. Inn/ut på sjøvannspumpen. Men, som jeg skrev i går, så er det viktig at O-ringen er av riktig størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 17.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2019 Pakningene jeg bestilte er som slanger som er kuttet opp. Samme som satt orginalt Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Det er nok riktig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.