Torsen67 Startet 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2019 (redigert) Det var de som i sin tid bygget båten jeg har, en KB 27cc. Jeg er på utkikk etter fargekode. Og det haster litt pga sparkling i skroget. NB: Har vært i Kontakt med Kristiansand Båt og Motor AS uten at det var til hjelp. Redigert 19.Mars.2019 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 Kristiansand Båt & Motor har nok ingen forbindelse med KB. KB er vel nedlagt for lenge siden. Båten gikk vel også under navnet Delta 27 (eller 830?). Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 På en så gammel båt, er orginal fargekode nesten verdiløst. Båten er ganske sikkert falmet, og orginal farge vil være feil. (Fargeforskjell kan sees lett hvis du fjerner et skilt eller annet på skroget) Hvis det er større jobb du har så ville jeg kontaktet lokalt båt verksted som driver med reparasjon av skade på båter, de kan justere farge på sparkel/gelcoat. Hvis det er mindre jobb, så ville jeg kjøpt et par tre bokser gelcoat-sparkel, av farger du tror likner, prøvd, kanskje blandet litt, gjort det beste ut av det. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 19.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2019 De som lagde KB under nytt navn holdt til i Lillesand, husker ikke hva de kalte båten. Kanskje de vet noe? ROland som eide KB i sin tid må være rimelig langt oppe i årene nå. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Da har jeg kommet frem til at båten blir malt meste år. Får 2-komp maling til grei pris. Sparkle, slipe og pusse må til uansett. Hvor mange liter må man beregne på en KB 27cc under fenderlisten? Kan nok mest sammenlignes med en Wiking 28 som er en mer kjent båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.