Haba Startet 19.Mars.2019 Del på Facebook Startet 19.Mars.2019 (redigert) Sikkert et dumt spørsmål, men likevel. Det som står i båten nå er et Biltema sølv/kalsium på 95AH. Det er nå på niende året (årene går fort, syntes nettopp det var kjøpt, men boka sier noe annet) Motoren er lettstartet og batteriet synes å funke OK. Men har erfart at et batteri kan svikte fra ene dag til den annen. Synes 95AH er ganske stor kap. og lurer på å redusere til kanskje 70AH. Forstår at det ikke er AH som er cluet, men CCA som jeg ikke helt har taket på. Skulle gjerne hatt litt veiledning om og når jeg bør kjøpe nytt startbatteri og hvilken kapasitet. Redigert 19.Mars.2019 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 (redigert) Jeg er med deg på tanken om å bytte ut ett batteri som er 9 år gammelt av prevantive hensyn Det er kjedelig å få strømproblemer i båt. Jeg tror ikke det er mulig å få kjøpt ett startbatteri i Norge på 70A som ikke håndterer CCA behovet på motoren din. Redigert 19.Mars.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anders And Svart 21.Mars.2019 Del på Facebook Svart 21.Mars.2019 Jeg har akkurat samme motor og bruker dette: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/elsystem/bilbatterier/batteri-12v-62ah-2000038651 Som du sier så er disse veldig lettstartet, og dette batteriet er mer en godt nok. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.