Jump to content

Edit History

Taskeladden

Taskeladden

Velkommen til forumet, og gratulerer med knall motor! Denne har nok helt sikkert overlevd, hvit røyk fra dieselmotor er uforbrent diesel, ikke uvanlig på en gammel sabb med tusenvis av timer.  Om ikke motoren har noe form for gløding, så kan det være litt vrient å få fyr (les:jævli vanskelig) i godt kaldt vestlandsvær. Prøv å unngå bruk av startgass, da motoren har lett for å bli startgass-narkis. (må ha startgass hver gang den skal startes kald) Det som kan være ett lite tips for å få fyr på en gammel diesel i kaldt vær, er en liten dæsj med wd40 i luftinntak, eller i glødeplugg/startsigarett-hull dersom dette finnes. wd40 smører mer enn startgass, og gjør samme jobb på en gammel diesel. Farfar brukte en liten skvett olje i glødeplugg-hullet for å få litt ekstra kompresjon ved kaldstart.  kos deg med ny båt :) 

Taskeladden

Taskeladden

Velkommen til forumet, og gratulerer med knall motor! Denne har nok helt sikkert overlevd, hvit røyk fra dieselmotor er uforbrent diesel, ikke uvanlig på en gammel sabb med tusenvis av timer.  Om ikke motoren har noe form for gløding, så kan det være litt vrient å få fyr (les:jævli vanskelig) i godt kaldt vestlandsvær. Prøv å unngå bruk av startgass, da motoren har lett for å bli startgass-narkis. (må ha startgass hver gang den skal startes kald) Det som kan være ett lite tips for å få fyr på en gammel diesel i kaldt vær, er en liten dæsj med wd40 i luftinntak, eller i glødeplugg/startsigarett-hull dersom dette finnes. wd40 smører mer enn startgass, og gjør samme jobb på en gammel diesel. Farfar brukte en liten skvett olje i glødeplugg-hullet for å få litt ekstra kompresjon ved kaldstart. Topp opp oljekoppen, og kos deg med ny båt :) 



×
×
  • Create New...