Jump to content

Propellvalg til Fairline targa 33


El-gravo

Recommended Posts

Trodde A propeller var fortrinnsvis for bensin og B-propeller var for diesel.

Ellers får du jo topp turtall som motorene skal klare, tyngre propeller er ikke bra for motor. Man bør egentlig klare max turtall ferielastet og med fulle tanker, da har motor det best.

Har du for dårlig fart i dag? 

 

Jeg hadde B6 på Sunseeker 35, med 2xKad42, 230hk, 36+knop

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post

Hei  og takk for svar.

Er A som står på i dag , hatt båten i 1 sesong og det jeg har testet av toppfart går den bra nok(ca29-30 knop)  men skal etter boka gjøre 33 knop. 

Har en mistanke at dette kan være litt feil propeller , i tillegg bærer de preg av og ikke være nye derfor skal de byttes ut.

Har også lest at A er for bensin men i tillegg har jeg hørt at A er 3 + 4 blader og B er 3 + 3 og at det er forskjellen. 

Din Sunseeker er jo tilnærmet min båt i str og vekt men med litt mere power så burde funke med B6 på min og da :-) 

 

 

Link to post

Fikk svar fra VP forhandler i dag , så da holder jeg meg til A6 :-)  

A-Propeller aluminium anbefaler Volvo Penta opp til 200hk på en dieselmotor.

B-Propeller aluminium anbefaler Volvo Penta opp til 230hk på en diesel og bensin motor opp til 35 knop. Hastigheter over dette og 240hk anbefales stålpropeller.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...