Jump to content

Edit History

JRK

JRK

Det var en viktig måling , da har du fått bekreftet at du har god jording på propell. I alle fall når den ikke roterer.  Min første tanke er da at det lekker + fra en annen kilde ombord. Om du har baug eller hekkthruster ville jeg latt 0V ledningen på instrumentet vært fast koblet til propellen. Så ville jeg forlenget + ledningen. Festet den i thrusterhuset, med thrusterbryteren innkoblet. om du ser utslag på instrumentet har du ihvertfall en feil. Får du ikke utslag prøv og starte denne et tiendeplass sekund og se om du får utslag. Samme gjøres på vinsj, trimplan og eventuelt andre mettaller under båten som kan starte en elektrolytisk. 

Till slutt ville jeg også megget varmtvannstank tanken. Det som er litt vanskelig med denne er at den kan være fin ved kaldt element, men ikke når det er varmt. Flere her vil da si at du bare får elektrolyse ved likespenning. Dette stemmer ikke helt. Har prøvd med en rustfri og en syrefast spiker i saltoppløsning, riktignok tror jeg det var 5 A men etterhvert var det tæringskader på begge spikrene.

JRK

JRK

Det var en viktig måling , da har du fått bekreftet at du har god jording på propell.. min første tanke er da at det lekker + fra en annen kilde ombord. Om du har baug 3ller hekkthruster ville jeg latt 0V ledningen på instrumentet vært fast koblet til propellen. Så ville je forlenget + ledningen. Festet den i thrusterhuset, med thrusterbryteren innkoblet. om du ser utslag på instrumentet har du ihvertfall en feil. Får du ikke utslag prøv og starte denne et tiendeplass sekund og se om du får utslag. Samme gjøres på vinsj trimplan og eventuelt andre mettaller under båten som kan starte en elektrolytisk. 

Till slutt ville je også meget varmtvannstank tanken. Det som er litt vanskelig med denne er at den kan være fin ved kaldt element, men ikke når det er varmt. Flere her vil da si at du bare får elektrolyse ved likespenning. Dette stemmer ikke helt. Har prøvd med en rustfri og en syrefast spiker i saltoppløsning, riktignok tror jeg det var 5 A etterhvert var det tæringskader på begge spikrene.

• Create New...