Comforthe Startet 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2019 Hei båtfolk. Jeg vil kjøpe nytt kjøleskap til båten. Ser at de fleste båtsjapper selger Dometic og Isoterm. Jeg kunne kanskje tenke meg ett av disse 3 i ett kjøleskapene i fra Dometic. Er det noen her som har erfaring med begge merkene? Er det ene bedre enn det andre? Innspill mottas med takk. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Hulda Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Hvis du søker litt på YouTube, tror jeg du finner en del som har hatt termostatproblemer med Dometic. Min Dometic konket også på grunn av termostatfeil. Og termostaten ligger slik til at den er skummet inn, nesten så den er umulig å skifte. Det tar i hvert fall mange timer å utføre jobben. Den andre har jeg ikke erfaring fra. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 jeg har isotherm. Tror det er fra 2005. Ikke noe trøbbel med det. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Hulda skrev for 9 timer siden: Min Dometic konket også på grunn av termostatfeil. Husker du hvor gammelt det var da? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Hulda Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 6 år. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Takk. Hm, ja det var jo litt tidlig å ta kvelden. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Hulda Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Avskriving på boksen mer enn 1000 kroner i året. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Ja det er mye. Synd hvis det er en gjenganger. Jeg syntes Dometic ellers har en veldig elegant løsning med fryseboksen som kan gjøres om til kjøleområde. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Hulda Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Kompressoren er Dafoss, topp kvalitet. Boksen jeg hadde var ikke imponerende godt isolert. Kompressoren gikk ofte. Selve funksjonsløsningen oppfattet Admiralen som grei nok. Kunne godt hatt en slik boks igjen, men ikke Dometic. Aldri mer. Jeg er så forbanna så jeg reparerer ikke boksen jeg har stående. Har tatt vare på kompressor og elektronikk. Senere prosjekt. Jorden rundt seilere RAN hadde også en Dometic som konket. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Hadde et Dometic 65 liters som jeg hev ut etter et år. Frysedelen opptok halve skapet,og kunne ikke fjernes. Trangt under. Byttet til Isoterm,og er fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Akkurat, ja da begynner det virkelig å friste mer med Isoterm. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Cheyenne Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 (redigert) Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg kjøpte nytt kjøleskap for 12-13 år siden sjekket jeg litt og fant en svensk test på forskjellige skap. Det jeg endte opp med var et Isotherm skap, dette pga. at strømforbruket i testen var ca det halve i forhold til andreplass i testen så det kan nok stemme som det er nevnt ovenfor her at det er stor forskjell på isolasjonen. Det var nemlig akkurat samme Danfos kompressor i de fleste skapene. Isothermen jeg kjøpte da har jeg enda, og bank i bordet, det virker upåklagelig. Det står stort sett på hele året. Redigert 22.Mars.2019 av Cheyenne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Comforthe skrev 1 time siden: Akkurat, ja da begynner det virkelig å friste mer med Isoterm. Hvis du etter all denne reklamen velger Dometic, så er det ikke håp :-) Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Hulda skrev Just now: Hvis du etter all denne reklamen velger Dometic, så er det ikke håp :-) Ha ha, det har du jammen rett i! Dette er et godt eksempel på hvorfor jeg liker dette forumet så godt. Dere har nok spart meg for et dårlig kjøp. Takk! :) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Familiesnekke Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 (redigert) Takk kjære båtplassen; er i samme båt (kremt) selv; og nå blir det Isotherm på meg! Er det verdt pengene å kjøpe med «SEC»; strømsparingsfunksjonen? Koster ca 1000kr ekstra... Ikke HELT riktig sammenligning, men uten/med SEC: feks denne: https://www.maritim.no/isotherm-kjoleskap-gra-130-l mot denne: https://www.maritim.no/isotherm-kjoleskap-cr-130-elegance-solv-sec Redigert 22.Mars.2019 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 Det er jo bare båtpenger, klin til med ITC :-) https://www.indelwebastomarine.com/us/products/cooling-technology/isotherm-intelligent-temperature-control/ Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 22.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2019 I forrige båt hadde jeg Dometic ca 40 liter, 2013 mod. Fungerte greit, men hadde en irriterende gange, startet og stoppet i hytt og pine og brukte mer strøm enn det gamle fra 1990. I den nye båten vurderer jeg å bytte til Vitrifrigo 130, der er kompressoren separat, slik at plassen i skapet blir enda større. Da har jeg og mulighet for ekstra kjøling av kompressoren når det blir sol og sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.