Jump to content

Dometic eller Isoterm kjøleskap?

Comforthe

Recommended Posts

Kompressoren er Dafoss, topp kvalitet. Boksen jeg hadde var ikke imponerende godt isolert. Kompressoren gikk ofte. Selve funksjonsløsningen oppfattet Admiralen som grei nok. Kunne godt hatt en slik boks igjen, men ikke Dometic. Aldri mer. Jeg er så forbanna så jeg reparerer ikke boksen jeg har stående. Har tatt vare på kompressor og elektronikk. Senere prosjekt. Jorden rundt seilere RAN hadde også en Dometic som konket.

Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg kjøpte nytt kjøleskap for 12-13 år siden sjekket jeg litt og fant en svensk test på forskjellige skap. Det jeg endte opp med var et Isotherm skap, dette pga. at strømforbruket i testen var ca det halve i forhold til andreplass i testen så det kan nok stemme som det er nevnt ovenfor her at det er stor forskjell på isolasjonen. Det var nemlig akkurat samme Danfos kompressor i de fleste skapene. Isothermen jeg kjøpte da har jeg enda, og bank i bordet, det virker upåklagelig. Det står stort sett på hele året.

Redigert av Cheyenne (see edit history)

Takk kjære båtplassen; er i samme båt (kremt) selv; og nå blir det Isotherm på meg!

Er det verdt pengene å kjøpe med «SEC»; strømsparingsfunksjonen? Koster ca 1000kr ekstra...

Ikke HELT riktig sammenligning, men uten/med SEC:

feks denne: https://www.maritim.no/isotherm-kjoleskap-gra-130-l

mot denne: https://www.maritim.no/isotherm-kjoleskap-cr-130-elegance-solv-sec

Redigert av Familiesnekke (see edit history)

I forrige båt hadde jeg Dometic ca 40 liter, 2013 mod.

Fungerte greit, men hadde en irriterende gange, startet og stoppet i hytt og pine og brukte mer strøm enn det gamle fra 1990.

I den nye båten vurderer jeg å bytte til Vitrifrigo 130, der er kompressoren separat, slik at plassen i skapet blir enda større.

Da har jeg og mulighet for ekstra kjøling av kompressoren når det blir sol og sommer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...