Edh1 Startet 22.Mars.2019 Del på Facebook Startet 22.Mars.2019 Er ny på drev-fronten og ønsker råd og tips. Stoffer dere hydraulikk-slanger? Stoffer dere propeller med drev/propell-spray? (Skal maskere belger og "myke deler", samt trim/tilt-stemplene). Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Stoffer ikke noen ting på DPHdrevet. Men rengjør godt. Til nød propellspray på propellene. Koster over drevet jevnlig. Sitér dette innlegget Link to post
apaul Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 VP foreskriver drevspray i sitt vedlikeholdsprogram for DPH. Jeg har alltid sprayet alt unntatt anoder, og stempler på tilt og styring. På plasten på hydraulikkslanger etc sitter det naturligvis dårlig, og forsvinner forholdsvis fort. Seajet drevspray har etter min erfaring vært veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Synes det gror godt med drevspray og... Sitér dette innlegget Link to post
apaul Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Jeg brukte Jotun sin drevspray tidligere, da grodde det veldig bra - har nå brukt seajet i 2 år og det gror nesten ingen ting. Så har følelsen at det er litt forskjell på de forskjellige produktene Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Stoffer drevet med Jotun drevspray, veldig fornøyd med den. Jeg har stålpopeller, de polerer jeg før sesongen og setter inn med hydrofobisk voks. Ser like fine ut gjennom hele sesongen. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Edh1 Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 OK, da sprayer jeg med drevspray på hele greia (maskerer belger, anoder, styring og stempler). Har originale propeller som jeg da rengjør, grunner og sprayer som resten av drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Edh1 skrev 2 minutter siden: ... Har originale propeller som jeg da rengjør, grunner og sprayer som resten av drevet. DPH propellene skal IKKE sprayes med noe. Kun rengjøres godt. De er laget av NiBrAl (Nikkel-Bronse-Aluminium) og er blanke og gyldne når de er nye. Etter få dager i vannet er de svarte. De skal, etter sigende, skille ut noe som beskytter mot groe. Jeg har hatt DPH siden 2006 og aldri behandlet propellene med noe. Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Bonus skrev 4 minutter siden: DPH propellene skal IKKE sprayes med noe. Kun rengjøres godt. De er laget av NiBrAl (Nikkel-Bronse-Aluminium) og er blanke og gyldne når de er nye. Etter få dager i vannet er de svarte. De skal, etter sigende, skille ut noe som beskytter mot groe. Jeg har hatt DPH siden 2006 og aldri behandlet propellene med noe. Hvordan rengjør du dem da? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Edh1 skrev Just now: Hvordan rengjør du dem da? Finnes sikkert mange måter. Jeg brukte en halvhard polerings / rubbesvamp. Brukte en trepinne e.l. om jeg hadde noen rur som satt fast. Noe jeg sjelden hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Første året med drev for meg. Jeg har lurt på hvorfor mine et forskjellige. Babord er svart og styrbord er blank. Har dette med der som bkir omtalt ovenfor? Trodde kanskje den ene var aluminium siden den var svart. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Gabi skrev 52 minutter siden: ... Har dette med der som bkir omtalt ovenfor? Trodde kanskje den ene var aluminium siden den var svart. Tvilsomt. Propellene er laget i en helt annen legering enn drevene. Er vel heller at det ene drevet er stoffet med svart stoff, det andre med grått. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.