Jump to content

Edit History

Comforthe

Comforthe

Nodan Family, var jeg deg ville jeg gått for et panel med lik spenning. Om det har lik strøm/effekt er ikke så farlig. Nå snakker jeg da om paralellkobling av panelene. Dersom spenningen matcher bør systemet virke greit, uansett regulator type.

JRK; Tja, jeg ser poenget ditt. Jeg regner på relevante tall når jeg faktisk bruker båten (og dermed panelene). "Artikkelen" du linket til er reklame som vil fremme Energitek Optimizer fremfor andre systemer. Hvis panelene ikke forer systemet så blir hele opplegget en forbruker, uansett regulator. Jeg vet hva jeg selv ville ha valgt, hver gang. Tror jeg ikke har noe mer å tilføye angående regulator type. Nå skal jeg polere båt og håper på masse sol femover til alle slags paneler og regulatorer :) 

Comforthe

Comforthe

Nodan Family, var jeg deg ville jeg gått for et panel med lik spenning. Om det har lik strøm/effekt er ikke så farlig. Nå snakker jeg da om paralellkobling av panelene. Dersom spenningen matcher da så bør systemet virke greit, uansett regulator type.

JRK, jeg ser poenget ditt. Jeg regner på relevante tall når jeg faktisk bruker båten (og dermed panelene). "Artikkelen" du linket til er reklame som vil fremme Energitek Optimizer fremfor andre systemer. Hvis panelene ikke forer systemet så blir hele opplegget en forbruker, uansett regulator. Jeg vet hva jeg selv ville ha valgt, hver gang.

• Create New...