Jump to content

Edit History

Stiffler

Stiffler

Ugleseth skrev On 28. mars 2019 at 17.12:

Nå antar jeg at alarmer kan ignoreres .Til slutt kommer man til et punkt hvor motorene går i nød modus og kommer man ikke med  nødvendige tiltak blir det fullt nedbrudd når oljetrykket blir kritisk lavt. Har ikke kapteinen sørget for reserveolje har han et  problem. 

Jeg antar at maskinsjefen har plikt til å rapportere fra maskinrommet før avgang.

 

 

Mars 2019. Ugleseth antar ting han åpenbart ikke har greie på og bommer fullstendig.

 

Uflaks?

 

Disse motorene går ikke i noe nødmodus som du skriver.

De går i shutdown ved lavt smøroljetrykk, noe de skal, og må gjøre.

 

Det er ikke kapteinen som sørger for han har nok "reserveolje" som du kaller det....

Det er chiefen som normalt har kontroll på stock av oljer og reservedeler nødvendig for å gjennomføre en seilas.

Dette blir normalt signert på voyageplanen for den aktuelle seilasen.

 

I etterpåklokskapens lys, er det ikke problem å si at alle de tre eksemplene dine aldri burde vert gjennomført.

Titanic burde aldri seilt, selv om det både før og etter er gjennomført krysninger av Atlanteren med skip uten så katastrofale følger.

Viking Sky, som er et havgående fartøy på 40000 tonn, burde aldri lagt fra kai i sterk kuling/storm.

737 Max burde aldri vert godkjent til å fly.

Men det er som kjent lettest å være etterpåklok..

 

Stiffler

Stiffler

Ugleseth skrev On 28. mars 2019 at 17.12:

Nå antar jeg at alarmer kan ignoreres .Til slutt kommer man til et punkt hvor motorene går i nød modus og kommer man ikke med  nødvendige tiltak blir det fullt nedbrudd når oljetrykket blir kritisk lavt. Har ikke kapteinen sørget for reserveolje har han et  problem. 

Jeg antar at maskinsjefen har plikt til å rapportere fra maskinrommet før avgang.

 

 

Mars 2019. Ugleseth antar ting han åpenbart ikke har greie på og bommer fullstendig.

 

Uflaks?

 

Disse motorene går ikke i noe nødmodus so du skriver.

De går i shutdown ved lavt smøroljetrykk, noe de skal, og må gjøre.

 

Det er ikke kapteinen som sørger for han har nok "reserveolje" som du kaller det....

Det er chiefen som normalt har kontroll på stock av oljer og reservedeler nødvendig for å gjennomføre en seilas.

Dette blir normalt signert på voyageplanen for den aktuelle seilasen.

 

I etterpåklokskapens lys, er det ikke problem å si at alle de tre eksemplene dine aldri burde vert gjennomført.

Titanic burde aldri seilt, selv om det både før og etter er gjennomført krysninger av Atlanteren med skip uten så katastrofale følger.

Viking Sky, som er et havgående fartøy på 40000 tonn, burde aldri lagt fra kai i sterk kuling/storm.

737 Max burde aldri vert godkjent til å fly.

Men det er som kjent lettest å være etterpåklok..

 



×
×
  • Create New...