Jump to content

Edit History

bellen

bellen

Chiefengineer skrev for 1 time siden:

 

Beklager men alle tidligere hendelser med grunnnstøting på tilsvarende større, flatbunnede skip rundt om på verdenshavene under tilsvarende bunntopografi bestrider dine teorier.

 

https://www.google.com/search?q=cargo+ship+grounded&rlz=1C1GCEU_enNO821NO821&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjElKqW6vHkAhVQVsAKHQGRCbkQ_AUIESgB&biw=1920&bih=1089

 

 

Du kan ikke sammenligne lastebåter med lavt fribord i forhold til dybde med et cruiseskip som har et høyt tyngdepunkt. Når hurtigruten brann ved kai i Ålesund, og den begynte å krenge, så var det sagt at den kritiske krengingsvinkelen var 20 grader, før den ville kantret. Dei var vel bare litt over en grad ifra å nå denne vinkelen. 

Jeg tror også den kritiske krengingsvinkelen til VS også ligger på rundt 20 grader. 

Jeg ser det på som et under hvis ikke VS hadde kantret om den hadde gått på grunn i Hustadvika, med tanke på vinsstyrken og det enorme vindfanget dette cruiseskipet har. I området der den hadde gått på grunn, er det ikke bare sandbanke, men mye skarpe undervannsskjær og stein. 

bellen

bellen

Chiefengineer skrev for 1 time siden:

 

Beklager men alle tidligere hendelser med grunnnstøting på tilsvarende større, flatbunnede skip rundt om på verdenshavene under tilsvarende bunntopografi bestrider dine teorier.

 

https://www.google.com/search?q=cargo+ship+grounded&rlz=1C1GCEU_enNO821NO821&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjElKqW6vHkAhVQVsAKHQGRCbkQ_AUIESgB&biw=1920&bih=1089

 

 

Du kan ikke sammenligne lastebåter med lavt fribord i forhold til dybde med et cruiseskip som har et høyt tyngdepunkt. Når hurtigruten brann ved kai i Ålesund, og den begynte å krenge, så var det sagt at den kritiske krengingsvinkelen var 22 grader, før den ville kantret. Dei var vel bare litt over en grad ifra å nå denne vinkelen. 

Jeg tror også den kritiske krengingsvinkelen til VS også ligger på rundt 20 grader. 

Jeg ser det på som et under hvis ikke VS hadde kantret om den hadde gått på grunn i Hustadvika, med tanke på vinsstyrken og det enorme vindfanget dette cruiseskipet har. I området der den hadde gått på grunn, er det ikke bare sandbanke, men mye skarpe undervannsskjær og stein. 

bellen

bellen

Chiefengineer skrev for 1 time siden:

 

Beklager men alle tidligere hendelser med grunnnstøting på tilsvarende større, flatbunnede skip rundt om på verdenshavene under tilsvarende bunntopografi bestrider dine teorier.

 

https://www.google.com/search?q=cargo+ship+grounded&rlz=1C1GCEU_enNO821NO821&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjElKqW6vHkAhVQVsAKHQGRCbkQ_AUIESgB&biw=1920&bih=1089

 

 

Du kan ikke sammenligne lastebåter med lavt fribord i forhold til dybde med et cruiseskip som har et høyt tyngdepunkt. Når hurtigruten brann ved kai i Ålesund, og den begynte å krenge, så var det sagt at den kritiske krengingsvinkelen var 22 grader, før den ville kantret. Dei var vel bare litt over en grad ifra å nå denne vinkelen. 

Jeg ser det på som et under hvis ikke VS hadde kantret om den hadde gått på grunn i Hustadvika, med tanke på vinsstyrken og det enorme vindfanget dette cruiseskipet har. I området der den hadde gått på grunn, er det ikke bare sandbanke, men mye skarpe undervannsskjær og stein. 



×
×
  • Create New...