Guest Avmønstret# Startet 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2019 Skal installere "Kinarackor" og vurderer å flytte det til en mer servicevennlig plass i samme slengen. Men det vil også kunne bety at filteret kommer langt nærmere tanken enn motoren. Har det noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Grovfiltre står ofte like ved tanken, og langt fra motoren. Burde gå helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Eit begynnande tett filter vil skape undertrykk i slangen, men så lenge du har slange (eller rør) i vanlig kvalitet så går det fint. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gabi Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Mitt Racor er festet til selve tanken så det er vel så nærme som det får blitt.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Glimrende. Da gjenstår "bare" å finne rette plassen. Spørs hva fruen syns om at ene klesskapet er soleklar favoritt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Pinkvin skrev 5 minutter siden: Spørs hva fruen syns om at ene klesskapet er soleklar favoritt ;-) Det tror jeg du kan satse mange penger på at hun ikke vil like Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Pinkvin skrev 6 minutter siden: Glimrende. Da gjenstår "bare" å finne rette plassen. Spørs hva fruen syns om at ene klesskapet er soleklar favoritt ;-) Jeg vil fraråde deg sterkt om å plassere filteret i et klesskap om du vil bevare husfreden. Det kommer garantert til å sette lukt i klær og vil gjøre skapet ubrukelig som klesskap. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Holder med bellen her. Hold filteret unna innredningen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 For oss som ikkje har seilbåt,er lukta av diesel som lukta av sommer Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 bellen skrev 2 minutter siden: Jeg vil fraråde deg sterkt om å plassere filteret i et klesskap om du vil bevare husfreden. Det kommer garantert til å sette lukt i klær og vil gjøre skapet ubrukelig som klesskap. Jeg så for meg at med Racor så ville jeg kunne klare å bytte filter osv uten å grise og kline til noe særlig. Skapet er forøvrig brukt til yttertøy/regnklær. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Ja hva skal en med kone når en har BP? -- Okei da ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Forsåvidt et godt poeng å ha filteret lett tilgjengelig, men ja, det vil vel kunne lukte litt Hos meg står filteret rett framfor tanken under køya i den ene akterlugaren, må vekk med ei madrass og under noen plater for å komme til. Skulle sånn sett heller ønske å kunne hatt filteret lettere tilgjengelig i en egen boks/skap med dør i lugaren. Da hadde det vært kjappere og lettere å sjekke vannutskilleren og ikke minst skifte filter når det trengs. Kanskje et dedikert lite skap (med gode dørpakninger for å hindre lukt i resten av båten) kunne vært en idé? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.