sjøvann i årene Startet 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2019 Heisann båtfolk ☺️ Har fått et problem jeg ikke finner løsningen på da jeg henta båten i Arendal og motoren gikk konstant så godt som i 24 timer men de siste 2-3timene med svært lite motorolje for oppdaget plutselig at «all» motoroljen lå i kjølen under motoren.det var igjen en liten skvett med motorolje og det er ingen ulyd i motoren.. fått pumpet dette opp og fylt på ny men finner ikke helt hvor lekkasjen kan ha kommet ifra?? Noen som har noen tips?? så jeg heller mot enten å total overhaling av motoren ombord eller bytte denne ut med en annen 40-50hk motor motoren er av typen Ford 4000 (gammel heisekran motor ifra ca 1965 med varmeveksler, 3syl, 40hk hvilke mål kan tenkes å måtte tas for å finne en motor i samme størrelse som kan passe nesten rett på aksling uten alt for mye Mikkel og mokkel da jeg nekter å ha båten liggende til kai hele sommeren?? hvor mye kan det tenkes å koste med totaloverhaling vis man gjør det privat ? (Tenker da på hva som må til av nye deler osv? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Hvorfor totaloverhale bare på grunn av en lekkasje? Motoren fungerer jo fint ellers, gjør den ikke? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sayana Svart 24.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2019 Kan olja komme ut under svinghjulshuset, så det kan være tetninga ved svinghjulet. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2019 Kan være så enkelt som løsning bunnplugg eller oljefilter. Sjekk det enkle først . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mumipappa Svart 25.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2019 Deler får du lett fatt i hos Økonomideler, billig. Dette er en driftsikker og god motor. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2019 Er enig i dei fleste her. Å overhale en motor på grunn av lekkasje er det samme som at du lakkerer en bil på grunn av en punktering. Få en motorkyndig til å se over motoren, så kan du få fikset selve lekkasjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.