Jump to content

Bytte ut Ford 4000motoren

sjøvann i årene

Recommended Posts

Heisann båtfolk ☺️

Har fått et problem jeg ikke finner løsningen på da jeg henta båten i Arendal og motoren gikk konstant så godt som i 24 timer men de siste 2-3timene med svært lite motorolje for oppdaget plutselig at «all» motoroljen lå i kjølen under motoren.det var igjen en liten skvett med motorolje og det er ingen ulyd i motoren..

fått pumpet dette opp og fylt på ny men finner ikke helt hvor lekkasjen kan ha kommet ifra?? Noen som har noen tips??

så jeg heller mot enten å total overhaling av motoren ombord eller bytte denne ut med en annen 40-50hk motor

motoren er av typen Ford 4000 (gammel heisekran motor ifra ca 1965 med varmeveksler, 3syl, 40hk

hvilke mål kan tenkes å måtte tas for å finne en motor i samme størrelse som kan passe nesten rett på aksling uten alt for mye Mikkel og mokkel da jeg nekter å ha båten liggende til kai hele sommeren??

hvor mye kan det tenkes å koste med totaloverhaling vis man gjør det privat ? (Tenker da på hva som må til av nye deler osv?

47010D51-F30C-4ECC-B627-94EDA7B3A1A8.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...