Jump to content

Penta D4, Ladeluftkjøler - saltutskilling


sjøpølse

Recommended Posts

Ladeluftkjøler på D4/D6 er helt adskilt fra motorens interne kjølekrets. Ikke nødvendig å tappe ned denne før demontering. Kun frostveskeblanding fra vinterkonservering som må tappes ut.  

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Tviler på at en runde med systemrens vil hjelpe på saltutslag/lekkasje under endelokkene. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Du bør absolutt demontere og sjekke tetningsflatene. Kjølerne til Volvo og andre virker til å gå ganske på ytegrensen. Til sammenligning har Hulda en oljekjøler fra Bowman. Den ble sjekket sist gang i 2000. Siden har den stått med sjøvann, med unntak av to vintre på land. Det har aldri blitt kjørt systemrens heller. 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...