Legzl Startet 25.Mars.2019 Del på Facebook Startet 25.Mars.2019 Hei, da har eg vært heldig å fått tak i eit litt befatter eksemplar av Nidelv 24, 1978 modell, med md17c vannavkjølt motor! Så det eg lurer på er om det er septik tank på denne? Det er ikkje ein plate med 3 hull utfor eller innafor toalett.. Bpten står på sjøen, så eg er litt redd for å ta vekk toalett skålen og slanger, da eg har lest innpå mangen innlegg her at det er ikkje stoppekran på gjennomføringene/slangene... Ser det ligger litt brunfarget vann på dørken fremme, som går til veggen mot motor rommet, men vannet lukter avføring/urin, så kor kjem det fra Vil legge med bilde iløpet av imåro.(26.03.2019) Noen tips og råd? Eg ber om hjelp da eg vil nyte sjøen i denne gode gamle perlen som eg shiner opp Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 (redigert) Ser du ikke om skeptiken går rett ut i sjøen eller ikke? Er jo bare å følge slangene eller er alt bygget inn? Disse Nidelvene har jo septiktank under dørken foran i kabinen, men kanskje det ikke er lagt opp gjennomføringer til dette i din båt. Da er muligheten å sette inn stusser - rett innenfor i kabinen mot motorrom - ev sette inn en tank under benk som er mot toalett. Jeg ville gjort det siste om det ikke er ferdig lagt opp til septiktank der i dag. Hvis du melder deg inn i Nidelvklubben på Facebook så vil du sikkert få mange tips der også Redigert 25.Mars.2019 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Legzl Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 (redigert) Takker for svar KK! Ja eg har lest her på forumene i noen dager og delvis skjønt opplegget på dei.. Og er ikkje mest delikate at septik ligger i dørken.. Og ang. følge slangene ja, da må eg fjerne toalettet, og som skrevet, er dette trygt på sjøen, da eg ikkje har mulighet til å ta den på land endo. Skulle det vær septik tank, så ville det vært kjekt å tømt den ute til sjøs før eg båten på land.. Får se om eg finner Nidelv klubben på facebook. Edit. Eg fikk ikkje tatt bilde, var så mørkt og glemte det helt ut da eg gjekk igang med å lakkere dørken, så blei vanskelig å komme seg inn i for cabin.. Redigert 25.Mars.2019 av Legzl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mars.2019 Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 Om du ikke har denne platen med trew stusser har du neppe den originale tanken I bruk. Så med mindre du har en separat tank under benkene forut så går det nok rett til sjø. Hvor det brune vannet ditt kommer fra er ikke godt å si, ei heller hva det er. Men om det lukter avføring kan man jo ha en mistanke... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.