Jump to content

Edit History

Sjøbliss

Sjøbliss

Jeg setter inn NSS12 EVO3 i Sofia nå. Lurte litt på Opencpn men det blir et sideprosjekt. Denne skjermen har jo HDMI inngang så det er duket for en Ole Brumm løsning! Viktig å ha gode kart, AIS og ekkolodd for dybdeanvisning. Jeg har ingen umiddelbare god løsning på ekkolodd og sommeren kommer veldig fort så derfor pakkeløsning med messepris. 

Så på både Raymarine og Simrad men selv mannen hos Ray ba meg gå for Simrad da alle andre komponenter i løsningene mine er Simrad fra før (minus AIS transponderen).  Personlig likte jeg Raymarine sitt Interface og "smoothness", men Simrad har en overlegen skjerm. Tror ikke noen løsning blir dårlig uansett. 

Sjøbliss

Sjøbliss

Jeg setter inn NSS12 EVO3 i Sofia nå. Lurte litt på Opencpn men det blir et sideprosjekt. Denne skjermen har jo HDMI inngang så det er duket for en Ole Brumm løsning! Viktig å ha gode kart, AIS og ekkolodd for dybdeanvisning. Jeg har ingen umiddelbare god løsning på ekkolodd og sommeren kommer veldig fort så derfor pakløsning med messepris. 

Så på både Raymarine og Simrad men selv mannen hos Ray ba meg gå for Simrad da alle andre komponenter i løsningene mine er Simrad fra før (minus AIS transponderen).  Personlig likte jeg Raymarine sitt Interface og "smoothness", men Simrad har en overlegen skjerm. Tror ikke noen løsning blir dårlig uansett. 

• Create New...