Jump to content

Edit History

ozo

ozo

kai myhre skrev On 28.3.2019 at 19.50:

Da fikk jeg konstatert at turbo blåser olje rett ut i eksosen.

Vet ikke om det har noe med trykket i peilepinnen og gjøre 

Dette har neppe noen sammenheng.

7 dl for mye olje kan nok medføre at veiva slår nedi, og pisker inn luft. Dette er ikke gunstig, men det lager heller ikke trykk, så jeg ville fortsatt ha vært forsiktig med å belaste den.

Det er slett ikke usannsynlig at det er mer enn én ting som krangler etter så lang lagring. Morkne pakninger, zimmer-ringer og slanger, rustne og koksede stempelringer, fastgrodde sedimenter i kjølesystemet... Dette er naturlige konsekvenser, som man må være spesielt oppmerksom på til å begynne med.

ozo

ozo

kai myhre skrev On 28.3.2019 at 19.50:

Da fikk jeg konstatert at turbo blåser olje rett ut i eksosen.

Vet ikke om det har noe med trykket i peilepinnen og gjøre 

Dette har neppe noen sammenheng.

7 dl for mye olje kan nok medføre at veiva slår nedi, og pisker inn luft. Dette er ikke gunstig, men det lager ikke trykk, så jeg ville fortsatt ha vært forsiktig med å belaste den.

Det er slett ikke usannsynlig at det er mer enn én ting som krangler etter så lang lagring. Morkne pakninger, zimmer-ringer og slanger; rustne og koksede stempelringer, fastgrodde sedimenter i kjølesystemet... Dette er naturlige konsekvenser, som man må være spesielt oppmerksom på til å begynne med.



×
×
  • Create New...