Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Kjenner ikke den båten, men hvis den har en drenering plugg i bunnen kan du se om det kommer ut vann der. Eventuelt prøve å stikke inn noe å kjenne etter. Folk anbefaler vel at det blir byttet hvis det kommer inn vann i bunn med skum, men jeg har til gode å se at mange gjør det. Det er en ganske stor operasjon å bytte det. Største problemet er at båten blir tyngre og går dårligere i vannet. Mulig den synker lettere hvis båten blir full i vann som følge av den ekstra vekten også. Det kan også forekomme frostskader om vinteren hvis man ikke får ut nok fuktighet. Selv hadde jeg slike problemer med min båt. Jeg forsøkte først å finne ut hvor vannet kom inn og tettet der. Borrer et hull i bunnen og satt inn en lenseplugg. Lot båten stå med baugen litt opp slik at alt vannet rant ut. Om vinteren gjorde jeg det samme for å prøve å tørke opp mest mulig. Hjalp til en viss grad, men helt tørt blir det vel aldri. Viktig å finne ut hvor vannet kommer fra også slik at den ikke fylles opp. Da vil båten bli ustabil. 

Knallipadden

Knallipadden

Hvis den har en drenering plugg i bunnen kan du se om det kommer ut vann der. Eventuelt prøve å stikke inn noe å kjenne etter. Folk anbefaler vel at det blir byttet hvis det kommer inn vann i bunn med skum, men jeg har til gode å se at mange gjør det. Det er en ganske stor operasjon å bytte det. Største problemet er at båten blir tyngre og går dårligere i vannet. Mulig den synker lettere hvis båten blir full i vann som følge av den ekstra vekten også. Det kan også forekomme frostskader om vinteren hvis man ikke får ut nok fuktighet. 

• Create New...