Jump to content

Jeg trenger nytt båtflagg, hva skal jeg velge?

Lars H.

Recommended Posts

Jeg trenger nytt flagg til å ha på min Saga 27. Bildet nedenfor er fra Bestmarin sin katalog. Men hva velger jeg?

Jeg kunne godt tenke meg det av bomull, men at det er utsatt for bleking, liker jeg ikke.

Er det at et av valgene er at det er produsert av Kristiansand Flaggfabrikk noen fordel?

Og så står det at et er laget av marinepolyester, hva nå det betyr? Og hva menes med Norsk båtflagg, 1852?

Får jeg meg et flagg som varer en tid, er ikke pris det viktigste.

flaggs.jpg.4e80340b7f02c23d7c61bb2c716283fe.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvor lenge holder flagget før det er falmet eller går opp i en søm eller lignende?Jeg har rundt 100 døgn i båten. Flagget er oppe fra vi står opp til solnedgang og alltid under veis.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg mistet forrige flagg i Nordsjøen i fjor, og kjøpte da et av bomull. Stort og tungt, ser bra ut, men er spent på blekinga. Pisket forresten en feilplassert VHF-antenne til fillebiter i kuling, så flagget er av god kvalitet.

Det enkleste og lengstlevende er helt sikkert et flagg i polyester, men det føles bra å ha det litt mer håndfast. Selvsagt en komplett subjektiv følelse. 

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Hvor lenge holder flagget før det er falmet eller går opp i en søm eller lignende?Jeg har rundt 100 døgn i båten. Flagget er oppe fra vi står opp til solnedgang og alltid under veis.

Jeg har hatt det samme nå siden 2011...ikke falmet, ikke slitt...har ca samme antall døgn i båten som deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...