Lars H. Startet 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2019 Jeg trenger nytt flagg til å ha på min Saga 27. Bildet nedenfor er fra Bestmarin sin katalog. Men hva velger jeg? Jeg kunne godt tenke meg det av bomull, men at det er utsatt for bleking, liker jeg ikke. Er det at et av valgene er at det er produsert av Kristiansand Flaggfabrikk noen fordel? Og så står det at et er laget av marinepolyester, hva nå det betyr? Og hva menes med Norsk båtflagg, 1852? Får jeg meg et flagg som varer en tid, er ikke pris det viktigste. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Jeg har i såkalt marine polyester...det har holdt mye bedre en bomull flaggene jeg hadde før... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Hvor lenge holder flagget før det er falmet eller går opp i en søm eller lignende?Jeg har rundt 100 døgn i båten. Flagget er oppe fra vi står opp til solnedgang og alltid under veis. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Lars, vi kjøper nytt flagg hvert år. Gjerne fra Flaggfabrikken, men de er dyre og de falmer fort. De siste årene har vi kjøpt balkongflagg på Europris. Da får du flagg med stang for langt under hundrelappen. Disse billige flaggene holder minst like lenge som flagg fra Flaggfabrikken eller Festplassen. Sitér dette innlegget Link to post
lasmarquezas Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Jeg mistet forrige flagg i Nordsjøen i fjor, og kjøpte da et av bomull. Stort og tungt, ser bra ut, men er spent på blekinga. Pisket forresten en feilplassert VHF-antenne til fillebiter i kuling, så flagget er av god kvalitet. Det enkleste og lengstlevende er helt sikkert et flagg i polyester, men det føles bra å ha det litt mer håndfast. Selvsagt en komplett subjektiv følelse. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Flid skrev 44 minutter siden: De siste årene har vi kjøpt balkongflagg på Europris. Da får du flagg med stang for langt under hundrelappen. Disse billige flaggene holder minst like lenge som flagg fra Flaggfabrikken eller Festplassen. Men det bråker ganske mye når det blåser... Sitér dette innlegget Link to post
Zaz Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 «1852» er nok bare navnet for Flak sitt eget merke, gjerne rimeligere alternativer til merkeproduktene. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 alidal skrev 40 minutter siden: Men det bråker ganske mye når det blåser... Det er helt riktig og da tar vi inn flagget. Men med mye vind bråker det uansett type flagg. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Har en vimpel fra flaggfabrikken, marine polyseter, dobbelt søm og sikkelig innsydd brett på enden , ser lite til falming eller rifter etter to år Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ida Marie III Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Lars H. skrev for 2 timer siden: Hvor lenge holder flagget før det er falmet eller går opp i en søm eller lignende?Jeg har rundt 100 døgn i båten. Flagget er oppe fra vi står opp til solnedgang og alltid under veis. Jeg har hatt det samme nå siden 2011...ikke falmet, ikke slitt...har ca samme antall døgn i båten som deg... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Polyester er vel plast? Sikkert derfor det varer evig ? ikke mist det på sjøen! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.