MR Swe Startet 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2019 Hei. Skal montere en jabsco quit flush i båten. Ser at det er mulighet og koble den til ferskvannstanken via en magnetventil. er det noen som har erfaring sv det? Er det bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Hos meg er disse koblet til ferskvannstanken (forrige eier). Den umiddelbare fordelen er vel at en del lukt reduseres, har du opplevd lukta av råttent sjøvann vet du hva jeg snakker om. Hos meg lukter det ikke av verken dassene eller septiktanken (lukter forsåvidt litt av noen gamle slanger, men disse skal skiftes). Har dobbel lufting på septiktanken, noe som også hjelper mot lukt da nedbrytelsen av septiken trenger oksygen for å lukte lite. Bakdelen med å koble på ferskvannstanken er at ferskvann er en begrenset ressurs når man ikke ligger et sted med vann på brygga, så det er en fordel med store vanntanker om du tenker holde deg i uthavn en tid. Jeg bor ombord, har store tanker og har tilgang til ferskvann nesten hele året, så har ikke sett noen grunn til å bygge om til saltvannsdasser. En mulighet du jo kan vurdere er å lage det til slik at du kan veksle mellom sjøvann og ferskvann, da kan du bruke sjøvann først og så spyle gjennom med ferskvann på veien hjem. Da unngår du den råtne saltvannslukta. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Har Dometic Masterflush koblet til ferskvann..Fungerer fint og mindre lukt! Har relativt stor vanntank på ca 350 liter og vi er som regel 2 stk på tur, så jeg har ikke opplevd å ha for lite vann Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 (redigert) Feilpost Redigert 30.Mars.2019 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Vansligt og kople det mot ferskvannet? Må vel koble på med på slangen på vasken på badet? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Jeg satte bare inn en T før blandebatteriet.... Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 + magnetventil? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2019 Ja selvsagt... :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.