Jump to content

Skipsregisteret båter under 7 m ?

rødlaks

Recommended Posts

Hei, har et spørsmål mot bakgrunnen for finansiering av ny båt.

Er det mulig å  registrere båter med lengde litt under 7 m (f.eks 6,90m) i skipsregisteret ?

Eller blir det håndtert helt nøyaktig ? Man finner ja forskellige lengder på de sammen båtene.

f.eks Dolmøy fisker 230 (6,90m - 7,01m) og samme på mange andre båtmodeller.

Det er produsentens oppgitte skroglengde som "teller". Hvis det kniper, og du virkelig har et ønske om å registrere en båt som er litt under syv meter i lengde, kan du f.eks. støpe på et nebb forut eller en lengre badeplattform akterut. Deretter må du få den målt ev. dokumentere ny lengde på en måte som registeret godtar. 

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

Tja, min Buster Magnum var registrert i skipsregisteret da jeg kjøpte den. Og den er såvidt jeg kan huske 6.92m omtrent. Uansett under 7 meter.

Den er avregistrert der nå. Biltrend Tromsø registrerte visstnok flere Magnum i registeret, virket ikke som om det var noe problem da jeg spurte første eier om hvordan båten kunne være registrert ettersom den er under syv meter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...