rødlaks Startet 31.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2019 Hei, har et spørsmål mot bakgrunnen for finansiering av ny båt. Er det mulig å registrere båter med lengde litt under 7 m (f.eks 6,90m) i skipsregisteret ? Eller blir det håndtert helt nøyaktig ? Man finner ja forskellige lengder på de sammen båtene. f.eks Dolmøy fisker 230 (6,90m - 7,01m) og samme på mange andre båtmodeller. Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 31.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2019 Det er produsentens oppgitte skroglengde som "teller". Hvis det kniper, og du virkelig har et ønske om å registrere en båt som er litt under syv meter i lengde, kan du f.eks. støpe på et nebb forut eller en lengre badeplattform akterut. Deretter må du få den målt ev. dokumentere ny lengde på en måte som registeret godtar. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
rødlaks Svart 2.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 @Båtadvokaten tusen takk for svaret ! Sitér dette innlegget Link to post
Kraftsjark Svart 2.April.2019 Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Tja, min Buster Magnum var registrert i skipsregisteret da jeg kjøpte den. Og den er såvidt jeg kan huske 6.92m omtrent. Uansett under 7 meter. Den er avregistrert der nå. Biltrend Tromsø registrerte visstnok flere Magnum i registeret, virket ikke som om det var noe problem da jeg spurte første eier om hvordan båten kunne være registrert ettersom den er under syv meter. Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 2.April.2019 Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Båter under 7 m. kan registreres dersom de utelukkende eller hovedsaklig benyttes i næringsvirksomhet, eller i fiske som faller inn under deltakerloven. Det må være ett av disse unntakene Biltrend har benyttet seg av. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.