BusterXX-L Startet 1.April.2019 Link til dette innlegget Startet 1.April.2019 Hei Jeg har en Yamaha 150 hk 4t fra 2005 på en Buster XXL. Den har alltid startet helt likt, iløpet av et sekund, kunne tatt opp chinnelyden, alltid likt. Siste tur la jeg merke til at den chinnet mer enn vanlig, 2-3 sekunder før den startet, og jeg syns kanskje den var litt tammere enn vanlig, kanskje. Jeg kjørte en liten strekning på 5-6 min, og fortøyde. Neste gang jeg kommer til båten chinner motoren men det er helt dødt. Som om dødmannbryteren er av.. Jeg går bak for å pumpe, og blæra blir ikke hard. Jeg bytter så blære, men det er helt likt. Flat blære, vil ikke starte. Jeg bytter så eksternt bensinfilter på båten, fyller det helt fulle med bensin og skrur på. Pumper mye, og klarer ved å holde pils på pumpa oppover og «bende» slangen mellom motor og blære omsider å få pumpa hard. Chinner mye, og jammen starter motoren. Den sviver jevt og fint som vanlig, selv med gasspådrag. Men, når jeg slår av tenninga og skal starte igjen er den like umulig å starte. Den chinner, men starter ikke. Jeg har kjøpt og tenkte å bytte bensinfilter også på motoren. Men kan det være det? Noen som har gode kvalifiserte tips? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 1.April.2019 Link til dette innlegget Svart 1.April.2019 Gåen bensinpumpe? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
BusterXX-L Svart 1.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2019 Lurte også på det. Er det en kurant sak å bytte selv? Hvor sannsynlig vil du tippe det er at det er bensinpumpe? Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 1.April.2019 Link til dette innlegget Svart 1.April.2019 Regner med at du har rusk/partikler mellom tank og blære. Evt at låsemekanismen mellom tank og slange ikke åpner seg. Sitér dette innlegget Link to post
Blyrauva Svart 1.April.2019 Link til dette innlegget Svart 1.April.2019 Hei Jeg ville startet med å bytte det lille bensinfilteret inni motoren og så ville jeg drenert det som på "godt norsk" heter: float chamber eller flotørkammer, inni denne sitter bensinpumpa og når du slår på tenninga så kan du høre denne starte. Det er også et filter i bunn av bensinpumpa men det er litt skruing for å bytte dette. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
BusterXX-L Svart 1.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2019 Blyrauva skrev 1 time siden: Hei Jeg ville startet med å bytte det lille bensinfilteret inni motoren og så ville jeg drenert det som på "godt norsk" heter: float chamber eller flotørkammer, inni denne sitter bensinpumpa og når du slår på tenninga så kan du høre denne starte. Det er også et filter i bunn av bensinpumpa men det er litt skruing for å bytte dette. Lykke til. Tusen takk for gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.