Jangsett Startet 3.April.2019 Link til dette innlegget Startet 3.April.2019 (redigert) Hei, er det noen som har skiftet eller vet om det går an å skifte girkassen på en Saab G10? Har I dag vribar propel, ønsker fast aksling med nyere model girkasse for flere styreposisjoner. Er noen som har erfaring å dele? Redigert 3.April.2019 av Jangsett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.April.2019 Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Hvorfor vil du bytte ut er vribart anlegg til fast propell? Det er jo det beste man kan få med tanke på manøvrering. Det er forøvrig mye jobb å bygge om, og veldig lite lønsomt i forhold til nytteverdien. Sitér dette innlegget Link to post
Jangsett Svart 3.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Hoved grunnen er et jeg ønsker å bruke flere styreposjoner. Vet du om det går greit å montere/bruke flere posisjoner. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.April.2019 Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Går nok an, men jeg ville ikke ha gjort det. Og du kan få flere styreposisjoner også med vridbart om du vil. Wireoverføring. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 3.April.2019 Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Det er jo en mulighet å mekke fjernstyring til anlegget du har nå. Det vil bli det enkleste og billigste. Du trenger egentlig bare hendel til turtall og omstyringen. Frikoblingen ser ikkje jeg som et must å ha fjernstyring på. Sitér dette innlegget Link to post
Jangsett Svart 3.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Er det noen som har gjort denne modifiseringen? Hadde vært greit med mal...… :-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.April.2019 Link til dette innlegget Svart 3.April.2019 Det enkleste er om du finner en brukt original Sabb fjernstyring et sted. Om du ikke finner dette vet jeg at mange har brukt en vanlig styresnekke med wire og et lite ratt til å mekke dette sammen selv. Regulatoren er enklere, der er det allerede inngang til ekstra wire. Og koplingen trenger du ikke fjernstyre, bare å sparke den ut når du har lagt til. Så lenge du nullstiller vingene ligger jo båten stille... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.