Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Installerte i går et nytt navigasjonsinstrument om bord i seilbåten. I manualen står det eksplisitt med fet skrift og utropstegn at det må jordes. Spørsmålene mine da er: Hvor viktig er det egentlig å jorde slikt? Ingen av de andre instrumentene om bord er jordet, og de har fungert fint så langt.

Om jeg vil jorde det, hvor skal ledningen trekkes? Går ut ifra det ikke er til minusskinnen det menes. Kan jeg jorde til kjølen? Ser at vantene i båten har gul og grønn jordingsledning som går til kjølen. Motoren er topolt, om det skulle ha noe å si.

S/Y Emma

S/Y Emma

Installerte i går et nytt navigasjonsinstrument om bord i seilbåten. I manualen står det eksplisitt at det må jordes. Spørsmålene mine da er: Hvor viktig er det egentlig å jorde slikt? Ingen av de andre instrumentene om bord er jordet, og de har fungert fint så langt.

Om jeg vil jorde det, hvor skal ledningen trekkes? Går ut ifra det ikke er til minusskinnen det menes. Kan jeg jorde til kjølen? Ser at vantene i båten har gul og grønn jordingsledning som går til kjølen. Motoren er topolt, om det skulle ha noe å si.

• Create New...