Jump to content

Edit History

VegJoh

VegJoh

Lørdag ble delene på motor skrudd sammen. Sjøvannspumpe tilbake på plass, og dynamo med tilhørende brakett inn igjen. Benyttet samtidig anledningen til å bytte til ny kilerem.

Dysene ble montert tilbake i toppen. Og hadde også fått tak i nye teflontetninger og ny stålpakning. (Se bilde)

A194FF87-5E41-47DC-914F-41C1B4BFA2DE.jpeg.e75d9424578a8ffa5a90bcd1f0d54341.jpeg

Det sitter pinneskruer i toppen som holder fast dysene, med en mutter. Tiltrekkingsmoment er etter manual 5,9-6,9nm. 

Deretter ble dyserørene satt tilbake på plass. Når dette var gjort pumpet jeg trykk på dieselpumpen manuelt , før jeg åpnet lufteskruen på toppen av finfilteret og slapp ut luften i rørene. 

Motor startet etter ca 10sekunder kjining. Litt ruskete gange de første minuttene tilsynelatende som følge av litt resterende luft i systemet, men så javnet den seg ut og så vidt jeg kan bedømme pr. nå så virker det som om jagingen er borte. Det er litt tidlig å konkludere helt før jeg får langtidstestet det. Nå var motor koblet til hageslangen og det begrenset jo turtall osv. Men forhåpentligvis så vil dette gi en bedring.

Legger ved en liten snutt av testkjøringen. 

VegJoh

VegJoh

Lørdag ble delene på motor skrudd sammen. Sjøvannspumpe tilbake på plass, og dynamo med tilhørende brakett inn igjen. Benyttet samtidig anledningen til å bytte til ny kilerem.

Dysene ble montert tilbake i toppen. Og hadde også fått tak i nye teflontetninger og ny stålpakning. (Se bilde)

A194FF87-5E41-47DC-914F-41C1B4BFA2DE.jpeg.e75d9424578a8ffa5a90bcd1f0d54341.jpeg

Det sitter pinneskruer i toppen som holder fast dysene, men en mutter. Tiltrekkingsmoment er etter manual er 5,9-6,9nm. 

Deretter ble dyserørene satt tilbake på plass. Når dette var gjort pumpet jeg trykk på dieselpumpen manuelt , før jeg åpnet lufteakrue på toppen av finfilteret og slapp ut luften i rørene. 

Motor startet etter ca 10sekunder kjining. Litt ruskete gange de første minuttene tilsynelatende som følge av litt resterende luft i systemet, men så javnet den seg ut og så vidt jeg kan bedømme pr. nå så virker det som om jagingen er borte. Det er litt tidlig å konkludere helt før jeg får langtidstestet det. Nå var motor koblet til hageslangen og det begrenset jo turtall osv. Men forhåpentligvis så vil dette gi en bedring.

Legger ved en liten snutt av testkjøringen. 

• Create New...