Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Det er ikke alltid den blir hvit, kommer litt ann på åssen girolje man bruker. Lenge siden jeg har vært borti den blå/grønne quicksilver olja Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Eika skrev for 6 timer siden: Når ..... Det er bare båt, det er ikke en romrakett der man trenger tusendels mål og feilmargin på tusendeler. Jeg blir betalt for å vite alt bedre, Eika, derfor gjør jeg enten det eller holder kjeft. Stort sett. For det første har jeg ikke sagt at TS skal på verksted, men at trykk- vakuumtest er den eneste sikre måte for å konstatere feil og finne årsaken. Du må gjerne forklare meg noe annet som er like sikker og effektiv, jeg lærer hver dag og gjerne også etter nå >33 år i yrket. Når en blir oppfordret for å betale en tusenlapp for en trykktest av et drev er det på tide å finne seg en annen verksted. Selve første delen av jobben består av å tømme drevet, sette pumpen på og teste. Når det dykker opp feil der er det allerede moden for nærmere feilsøking og reparasjon = lønnsomt. Er det ikke noe i veien koster det olje og en tetningsring, akkurat som du foreslår. Så, hva er da nå så farlig og dyrt med en ordentlig trykktest for å være helt sikker og det uten hvis og når? Jeg bytter forresten både topp- og propellager inkl. pakninger på under en time. Gjelder Alpha modellene som har todelt hus når den er på bordet. Den siste setningen har også en feil. Det som er viktig er å forstå at gir og lager er herdet i tusendels millimeter, og at det ryker veldig fort uten korrekt smøring. Ha en fin helg! Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.