Reica 2 Startet 5.April.2019 Del på Facebook Startet 5.April.2019 Har en Nidelv 28, etter vinter har listene rundt vinduer blitt klissete og bløte, noen som har en ide om hvorfor???? Vi vasket båten som vanlig i høst, smurte så hele båten med flytende vaselin , har gjort det på alle båtene vi har hatt. Håper på innspill, mulig å spraye på silikon??? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Det er nok ikke uvanlig. Første gang jeg fikk dette problemet så skiftet jeg pakninger. Men det oppstod igjen. Det jeg gjorde var å fjerne griseriet og gjøre ordentlig rent. Så la jeg maskeringstape på vindusrammene og på overbygget rundt rammen med 4mm avstand til rammen. I vinkelen mellom aluminiumsramme og overbygget la jeg en fuge med sikaflex. Jeg lot fugemassen herde litt før jeg dro overskytende fugemasse med en gummispatel. Dessverre husker jeg ikke hvilken type Sikaflex jeg brukte. Sitér dette innlegget Link to post
Reica 2 Svart 6.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2019 Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Det er vaselinoljen som spiser vinduspakningene. Må ikke komme på gummi o.l. Ellers ypperlig å smøre inn skroget med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.