Tom Rør
rogeri skrev 25 minutter siden:Redningsskøytene gjør en fantastisk jobb langs kysten. De yter assistanse og redder liv, noe folk som lever av havet og bor langs kysten
vet å sette stor pris på. Støtte til driften er også basert på goodwill blant folk og i forståelse for den viktige jobben de gjør.
I andedammen Oslofjorden kommer det imidlertid stadig vekk negativt ladede "røverhistorier" om hvor elendig service de bedriver, hvor store bølger RS Stormbull på viktig utrykking gjorde når folk lå i trygg havn på Oscarsborg og andre steder. Goodwill og det omdømme RS tjenesten har opparbeidet seg gjennom generasjoner, forsøkes nedsablet fra det kravstore hylekoret, utakknemlige forvennte mennesker som selv har forårsaket en bagatell av missere som tau i propellen, rusk i øyet, eller ett veltet stettglass med hvitvin.
Det hele virker bare latterlig!!
Det som er latterlig her er vel dere som går i skyttergravene fordi RS blir nevnt i en negativ setning.
Hvis du får et tau i propellen på sjarken din, er det da også en tabbe du selv har forårsaket, eller gjelder andre lover for "dere"?
Jeg har ikke forventet at en skøyte skal prioritere meg framfor noen andre, og jeg sa til operativ leder på fredag, at det her ikke var fare for noe som helst av liv, eller verdier.
Det må da for pokker være lov å be om assistanse fra dem man har betalt inn kontingent til, uten å skulle fremstå som bortskjemt og sytete, og at dette mest sannsynlig er fordi man kommer fra Oslo?
Goodwillen til RS er det dem selv som må sørge for at dem opprettholder, og hvis denne tråden får den generelle oppfatningen av RS til å rakne, hadde de et stort problem fra før.
Jeg vil ikke slutte å betale for medlemskap, og jeg vil til og med klistre på merket på båten.
En ting man kanskje heretter bør tenke på, er at man skal være forsiktig med hva man legger ut på sosiale medier, for det er mange der ute som blir oppriktig støtt hvis man kritiserer eller stiller spørsmålstegn ved det de andre mener er hellig.