Midtpinne
Jeg bor såpass langt unna nærmeste redningsbåt at det er ikke mye tid igjen til assistanse når man trekker fra tiden det vil ta for dem å komme hit og tilbake. Likevel betaler jeg og tenker det er viktig å ha dem den dagen det blir alvor.
Samme problemet som trådstarter har jeg hatt to ganger, det ble løst med å holde pusten og en kniv, frysing var også involvert husker jeg.
Jeg vet ikke helt hvor jeg står i denne debatten for å være ærlig. Jeg fulgte med på den serien om RS for noen år siden, og jeg føler at jeg betaler for en del enkle assistanseoperasjoner sørpå som bærer mer preg av "kos" enn nød. Jeg liker egentlig ikke å betale for at andre skal få en tjeneste som jeg åpenbart ikke har tilgang til selv om jeg betaler det samme som dem. Det plagde meg såpass at jeg ikke likte å se på serien. Kanskje man skulle hatt to typer medlemskap, et for de som vil ha hjelp i havna og et for de som trenger hjelp i nød.
Men så var det dette med nød, den tjenesten får jeg jo. Roper jeg på hjelp når det er alvor så kommer de, og for meg er den tryggheten verdt de pengene jeg betaler. Faktisk såpass at det hender jeg gir dem noe ekstra av og til. Jeg liker å ha den RS-kalenderen på kontoret. For meg står RS for redning. For meg er den viktige oppgaven til Redningsselskaper å redde liv.