MaSa Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Dykkertjenester tilbys fra skøyte når det finnes tilgjengelig og ikke annet må prioriteres . og som nevnt så finnes dey ikke dykkere på alle båter, de frivillige skøytene har ikke dykkere, da dem ikke har lov . jeg er på Rs i Kragerø , og finnes det behov for dykkertjenester må Stavern eller Arendal komme, og om det da er for å løsne en dregg eller annet når man ligger fortøyd så er det service ifht betingelser husk da på utover 3 timer fra skøyte forlater havn til den er tilbake må dekkes PR time. hadde du kjørt midtfjords fått tau i propell og havnet i nød, så hadde du blitt berget uavhengig av medlemskap da hrs blir koblet inn. Det er bemannede skøyter i Moss og inne i Oslo hele året , men som regel fra 17-07 hverdager og fra fredag 17 til mandag 07 hele året. Redigert 6.April.2019 av MaSa (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 For å avklare hendelsen i går, vi lå altså ikke fortøyd da vi fikk tau i propellen. Vi lå to meter fra brygga og satt dønn. Måtte få hjelp fra land til å dra baugen inn til land. Ja, det sto ikke om hverken liv eller helse, men RS har solgt meg en vare de ikke klarer å levere. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Tom Rør skrev 4 minutter siden: For å avklare hendelsen i går, vi lå altså ikke fortøyd da vi fikk tau i propellen. Vi lå to meter fra brygga og satt dønn. Måtte få hjelp fra land til å dra baugen inn til land. Ja, det sto ikke om hverken liv eller helse, men RS har solgt meg en vare de ikke klarer å levere. Som det står i betingelsene NÅR det finnes dykker ombord . Og gjelder ikke sjøredningskorpsene Men en våtdrakt eller tørrdrakt og en maske så fikser man dette raskere enn Rs klarer allikevel . har fult utstyr i båten selv, hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg kommet og hjulpet Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
pipe Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 8 minutes ago, Tom Rør said: Ja, det sto ikke om hverken liv eller helse, men RS har solgt meg en vare de ikke klarer å levere. Her må regjeringen ta ansvar å gå av. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 MaSa skrev 16 minutter siden: husk da på utover 3 timer fra skøyte forlater havn til den er tilbake må dekkes PR time. hadde du kjørt midtfjords fått tau i propell og havnet i nød, så hadde du blitt berget uavhengig av medlemskap da hrs blir koblet inn. Som er en god grunn til å bare ha full forsikring...det dekker alt.... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Synest det er dårlig av RS når de selger den varen, men forstår samtidig at de ikkje kan/bør kjøre båt i 5 timer for å bistå slik. Vi skjønner alle at skøytetettheten ikkje kan være nedi 1time, så bur man midt mellom skøytestasjoner kjem man uheldig ut som medlem. Slik har det vert på deler av vestlandet i alle år. Vi er vandt med å klare oss sjølv. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Konklusjonen blir at forsikringen dekker alt, bortsett fra det vi betaler ekstra for i form av totalmedlemskap. Og det får vi heller ikke ? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Jeg skjønner at noen mener jeg fremstår som både pinglete og kravstor, men dette går på hva man blir forespeilet at man har dekning for. Jeg har superforsikring i Gjensidige, så de dekker helt sikkert tau i propellen også, men det er som Fru Jacobsen sier, man får ikke det man tror man har betalt for. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Er det ikke Falck som skal hjelpe oss totalmedlemmer i havn ved veg, eller hjelper de bare med startproblemer ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 MaSa skrev 48 minutter siden: Jeg er på Rs i Kragerø , og finnes det behov for dykkertjenester må Stavern eller Arendal komme, og om det da er for å løsne en dregg eller annet når man ligger fortøyd så er det service ifht betingelser husk da på utover 3 timer fra skøyte forlater havn til den er tilbake må dekkes PR time. Henning har jo dykka mye for dere opp igjennom årene, så det stemmer ikke helt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Tom Rør skrev 1 time siden: Litt tart at du er så bastant når du ikke vet hva RS sier at de driver med. Jeg hadde ikke forsøkt å få dem hit hvis det ikke var det de så fint sier at de faktisk gjør. Riktig det, jeg har ikke finstudert hva de kan "tilbyr for pengene" da det ikke er i tankene mine at jeg kjøper noe som helst men gir støtte til noen som kan gi andre assistanse i nød, og meg selv den dagen jeg trenger det. Påstår ikke at du tar feil eller ikke skal benytte deg av "tilbudet", men kjenner at det røsker i medlemskapet mitt når de faktisk tilbyr bruk av xxx liter diesel pluss svær båt med x personer som mannskap og dykking på båter som ligger trygt i hjemmehavn. Jeg må vel være medlem i 10-15 år for å dekke de faktiske kostnadene på en sånn tur, minst. Men det er ikke noe du kan klandres for, for all del. Jeg skjønner bare ikke hvordan de kan tilby noe som så åpenbart er elendig butikk, særlig ikke når en også baserer seg på betalt og frivillig medlemskap. Det er jo som å sitte å se på at de gir bort x års medlemskontingent til folk som ligger trygt i hjemmehavn. Tilbudet er for godt til å være sant, noen må tape på dette, og det er vel alle de som "bare betaler" uten å bruke de. Og jeg syns de er i grenseland dyre, jeg har jo også assistanse i forsikringa. Så kanskje jeg må vurdere medlemskapet? Liker ikke pengebruken deres. ---- Rent kostnadsmessig burde de vel sende en dykker med bil på sånne jobber. Om ikke annet så lærer en noe. Skal legge det bak øret at jeg kan ringe tid om jeg trenger dykker, også i hjemmehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Pinkvin skrev 5 minutter siden: Riktig det, jeg har ikke finstudert hva de kan "tilbyr for pengene" da det ikke er i tankene mine at jeg kjøper noe som helst men gir støtte til noen som kan gi andre assistanse i nød, og meg selv den dagen jeg trenger det. Påstår ikke at du tar feil eller ikke skal benytte deg av "tilbudet", men kjenner at det røsker i medlemskapet mitt når de faktisk tilbyr bruk av xxx liter diesel pluss svær båt med x personer som mannskap og dykking på båter som ligger trygt i hjemmehavn. Jeg må vel være medlem i 10-15 år for å dekke de faktiske kostnadene på en sånn tur, minst. Men det er ikke noe du kan klandres for, for all del. Jeg skjønner bare ikke hvordan de kan tilby noe som så åpenbart er elendig butikk, særlig ikke når en også baserer seg på betalt og frivillig medlemskap. Det er jo som å sitte å se på at de gir bort x års medlemskontingent til folk som ligger trygt i hjemmehavn. Tilbudet er for godt til å være sant, noen må tape på dette, og det er vel alle de som "bare betaler" uten å bruke de. Og jeg syns de er i grenseland dyre, jeg har jo også assistanse i forsikringa. Så kanskje jeg må vurdere medlemskapet? Liker ikke pengebruken deres. ---- Rent kostnadsmessig burde de vel sende en dykker med bil på sånne jobber. Om ikke annet så lærer en noe. Skal legge det bak øret at jeg kan ringe tid om jeg trenger dykker, også i hjemmehavn. Leser du ikke hva jeg skriver heller nå??? De tilbyr ikke å Bruke diesel fra Skjærhalden og hit.De ville ikke gjøre det. Jeg hadde heller ikke villet at de skulle det, men hadde ønsket at det fantes en bemannet skøyte innafor Hvaler som kunne bistå. Jeg støtter også RS fordi de gjør en god jobb, men de burde i tillegg levere varen de selger. Som sagt, dette er ikke klappjakt på RS, men jeg er opptatt av at det du sier du selger, skal du levere også. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Full støtte til Toms mening De reklamerer med dykkehjelp og må levere varene ellers vil de jo få et rykte som svindlere og tviler på de vil det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Tom Rør skrev 13 minutter siden: Leser du ikke hva jeg skriver heller nå??? De tilbyr ikke å Bruke diesel fra Skjærhalden og hit.De ville ikke gjøre det. Jeg hadde heller ikke villet at de skulle det, men hadde ønsket at det fantes en bemannet skøyte innafor Hvaler som kunne bistå. Jeg støtter også RS fordi de gjør en god jobb, men de burde i tillegg levere varen de selger. Som sagt, dette er ikke klappjakt på RS, men jeg er opptatt av at det du sier du selger, skal du levere også. Jeg er 100% enig med deg, selvsagt. Men personlig skulle jeg ønske de ikke ga dette "tilbudet". Men jeg styrer ikke RS ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) I forrige århundre var det første RS spurte om var hvor er du forsikret. Hvorfor spurte de om det og er det slik enda? Redigert 6.April.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LALUNA II Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Regner med de spurte om det for de sender videre regningen til forsikringselskapet og betaler egenandelen din ved oppdrag og får dekket utgiftene sine Helt normalt hos bergingselskaper før men kundene merker ikke noe til det ....regner med det er likedan enda Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
is_620 Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 er totalmedlem med 2 ( mindre) båter den ene er aldri lenger ut av oslo fjorden enn til Drøbak. den andre brukes til en øy i havet omtrent midt mellom Hitra og Rørvik Tar meg derfor den frihet og mene at fixing av egne tabber i indre fjord kan prioriteres ned, til fordel av økt dekning langs vår lange utsatte kyst. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Pinkvin skrev 38 minutter siden: Jeg er 100% enig med deg, selvsagt. Men personlig skulle jeg ønske de ikke ga dette "tilbudet". Men jeg styrer ikke RS ;-) Der er vi enige? Jeg er en figur som stort sett klarer meg selv, men i dette tilfelle trodde jeg at jeg hadde en form for forsikring i RS. De burde gått ut til kunden og sagt at i en gitt periode, er dere ikke er sikret hjelp når uhellet er ute. Nå har vi akkurat klart å få vekk tauet med hjelp av undervannskamera og båtshake, så ting lar seg stort sett løse hvis man må. Det er ikke poenget i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) is_620 skrev 6 minutter siden: er totalmedlem med 2 ( mindre) båter den ene er aldri lenger ut av oslo fjorden enn til Drøbak. den andre brukes til en øy i havet omtrent midt mellom Hitra og Rørvik Tar meg derfor den frihet og mene at fixing av egne tabber i indre fjord kan prioriteres ned, til fordel av økt dekning langs vår lange utsatte kyst. Du tar deg visse friheter med tanke på å kalle vår sak en egen tabbe. Moringstauet fra båtforeningens flytebrygge gikk i propellen, og det kan ikke sees. Hva var tabben? Uhell er vel riktig her? Redigert 6.April.2019 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Roger jo skrev 1 time siden: I forrige århundre var det første RS spurte om var hvor er du forsikret. Hvorfor spurte de om det og er det slik enda? Du kan være helt trygg på at de gjør det enda...så derfor forstår jeg ikke vitsen med dobbel forsikring...serlig når den til RS bare funker når det passer dem.. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Dette er for svakt av RS. Her bør de ha bemanningen i orden. Når påsken treffer som i år, forventer jeg at de er på plass lenge før det. Vi har båten på vannet nå, å jeg er totalmedlem, så da er det vel rimelig å regne med at ihvertfall RS er på vannet. Så får de prioritere oppgavene sine etter alvorlighetsgrad. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Tom Rør skrev for 3 timer siden: Jeg har superforsikring i Gjensidige, så de dekker helt sikkert tau i propellen også, men det er som Fru Jacobsen sier, man får ikke det man tror man har betalt for. Jeg har også slik forsikring i gjensidige. får tusenvis av kroner i rabatter på alt av biler og båter fordi jeg har totalmedlemsskapet i RS. tilogmed på mopeden til dattera mi, og på traktoren min får jeg hundrelapper i rabatt som følge av dette, og bare på den ene båten er rabatten større enn premien til RS Så må for all del ikke si opp medlemsskapet uten å sjekke dette. får allerede mer enn jeg betaler for i alle fall, og vil tape på å ikke være medlem. Aldeles en avsporing, forøvrig helt enig med deg Tom. vi forventer litt mer enn om vi ikke hadde medlemsskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Der er vi enige? Jeg er en figur som stort sett klarer meg selv, men i dette tilfelle trodde jeg at jeg hadde en form for forsikring i RS. De burde gått ut til kunden og sagt at i en gitt periode, er dere ikke er sikret hjelp når uhellet er ute. Igjen, 100% enig. Blir helt feil å selge inn noe som en er motvillig på å yte. Er vel i bunn og grunn et kontraktbrudd. De overselger seg. --- En del av utfordringen deres er kanskje at de er for tungt utstyrt til type "serviceoppdrag" ovenfor fritidsbåter. På Østlandet og Sørlandet ville kanskje til og med en servicebil være et kostnadseffektivt alternativ i sommersesongen. Mange som får problemer som er tilgjengelig fra fastlandet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Nok en gang en tråd som gjør at jeg ikke skjønner poenget med å være medlem av RS bortsett fra for å støtte en god sak og at det viktige er å ha egen forsikring. La meg også legge til at medlemskapet utgjør en svært liten del av selskapets inntekter så man kan ikke hevde at de er helt avhengig av sine medlemmer. Hvor mye det er i kroner og øre og andel av selskapets inntekter har jeg lagt ut dokumentasjon på her før, men tallene fremkommer av selskapets regnskap for de som vil ha detaljene/tallene. Redigert 6.April.2019 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
BårdK Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Fra hjemmesiden ser det ut som om det ikke gjelder i havn. Som Totalmedlem har du rett til inntil 3 timer fri assistanse fra redningsskøytene på sjøen og i uthavn i Norge og Sverige. Våre dyktige redningsmenn og moderne redningsskøyter kommer deg til unnsetning hvis du får problemer. I tillegg har du rett til fri assistanse fra våre samarbeidspartnere mens du ligger i havn i Norge, Sverige og Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.