Marida Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Hulda skrev for 4 timer siden: Det handler vel om hvilke forventninger selskapene markedsfører. Selv har jeg tilhold rett i nærheten av redningsstasjonen i Strömstad. Der er det to båter pluss scooter. Landingsplass for helikopter. Om vintrene har de stasjonert 'svevare' for bruk ute på isen. De har omfattende syketransport, brannberedskap, osv. Og flere ganger har jeg sett at de har tauet båter inn til marinaen som har fått diverse greier i propellen. Så man får assistanse. For Hulda betaler jeg SEK 500/år for medlemskapet. Ser den, selv ligger jeg 200m fra deg om vinteren, men de har ikke dykker i Strømstad. Man kan derfor ikke regne med å få hjelp til dykking hvis man er i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 4 hours ago, Sahara said: De får inn 100millioner fra medlemmene. De har andre store inntektskilder også, men det er mye penger som kommer inn fra medlemmer. Ja, 100 millioner er mye penger, men fortsatt bare en svært liten andel av totale inntekter. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 Marida skrev 4 minutter siden: Ser den, selv ligger jeg 200m fra deg om vinteren, men de har ikke dykker i Strømstad. Man kan derfor ikke regne med å få hjelp til dykking hvis man er i Sverige. Nei, men de kommer og tauer deg bort til kranen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 9.April.2019 Link til dette innlegget Svart 9.April.2019 13 hours ago, HansH said: ... På den annen side er det faktisk fastslått ved formuleringen "når redningsskøyta ikke har andre høyere prioriterte oppdrag" . Hvis det er slik at redningsskøyta som normalt ligger i Oslofjorden med dykker i sommerhalvåret, regelmessig flyttes til Nord-Norge om vinteren, ja da har Redningsselskapet sitt på det tørre ved at den brukes i et "høyere prioritert oppdrag", les Nord-Norge om vinteren... Her ser vi jo et slikt, sannsynligvis høyere prioritert oppdrag. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
quantumduck Svart 12.April.2019 Link til dette innlegget Svart 12.April.2019 On 4/6/2019 at 6:14 AM, 37GM said: På med badeshorts? Det er veldig, veldig kaldt å holde på med sånne påskebad har jeg erfart, var talefør først etter en nærmere en time etterpå (lam i hele trynet pga. kulda, ble bare snøvling :0) Ta på våtdrakt også, så går det bedre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.