Jump to content

Fikk moringstau i propellen, men ingen redningsskøyte i nærheten.

Tom Rør

Recommended Posts

Hulda skrev for 4 timer siden:

Det handler vel om hvilke forventninger selskapene markedsfører. Selv har jeg tilhold rett i nærheten av redningsstasjonen i Strömstad. Der er det to båter pluss scooter. Landingsplass for helikopter. Om vintrene har de stasjonert 'svevare' for bruk ute på isen. De har omfattende syketransport, brannberedskap, osv. Og flere ganger har jeg sett at de har tauet båter inn til marinaen som har fått diverse greier i propellen. Så man får assistanse. For Hulda betaler jeg SEK 500/år for medlemskapet.

Ser den, selv ligger jeg 200m fra deg om vinteren, men de har ikke dykker i Strømstad. Man kan derfor ikke regne med å få hjelp til dykking hvis man er i Sverige.

13 hours ago, HansH said:

... På den annen side er det faktisk fastslått ved formuleringen "når redningsskøyta ikke har andre høyere prioriterte oppdrag" . Hvis det er slik at redningsskøyta som normalt ligger i Oslofjorden med dykker i sommerhalvåret, regelmessig flyttes til Nord-Norge om vinteren, ja da har Redningsselskapet sitt på det tørre ved at den brukes i et "høyere prioritert oppdrag", les Nord-Norge om vinteren...

Her ser vi jo et slikt, sannsynligvis høyere prioritert oppdrag.

mvh, Arne
www.tiarora.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...