Roger og Olina Startet 6.April.2019 Link til dette innlegget Startet 6.April.2019 Hei folkens. Har en liten utfordring her.. Holder på å "rydde" i alt av kabler fra styreposisjon til batteri/motor. Dvs, jag har kort og godt røkka ut alt. Det var en salig blanding av dimensjoner og kruspersille.. Derfor tok jeg også å laget nytt innstrumentpanel, så dette blir jo flott *host* Men har som sagt en utfordring ved kobling av ladelampe/tenningslås.. Jeg har fått med meg det at D+ skal til tenningslåsen og videre til ladelampe. Men der stopper det litt. For tenningslåsen har 5 tilkoblinger. Disse er som følger: (Som jeg fant på en Dansk nettside) 15= + ut fra tenningslås 17= Glødestartkontakt, start 19= Glødestartkontakt, tent 30= Strøm fra startbatteri 50a= Til starter (startreele) Så hvor i svarte skal jeg koble D+ fra Dynamo? I min verden kan det ikke være 15, for det er da konstant strøm ut fra tenningslås. Så her vil jeg jo bruke til innstrumentpanel. 17 og 19 er gløding og 30 / 50a kan jeg ikke se hva skal ha noe med ladelampe å gjøre... Så her trenger jeg råd fra de lærde. Legger ved bilde av tenningslåsen.. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Joda, ladelys skal fra 15 og til lys, fra lys og videre til D +. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) D+ skal til 15 på tenningslås via kontrollampe. Kan du legge ut delenummer på tenningslåsen? Skal ha meg en slik Bosch tenningslås selv da jeg ikke vil sette inn en billig tenningslås i fra BT som veier 10g Redigert 6.April.2019 av pipe Var på fest i sammen med Joerg i natt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) redigert her: Som Hegra skrev, 15, ladelampe, D+. God morgen alle sammen, ser jo ut som om vi var på samme fest? Jørg Redigert 6.April.2019 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Roger og Olina Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 pipe skrev for 7 timer siden: D+ skal til 15 på tenningslås via kontrollampe. Kan du legge ut delenummer på tenningslåsen? Skal ha meg en slik Bosch tenningslås selv da jeg ikke vil sette inn en billig tenningslås i fra BT som veier 10g Jepp pipe.. Rimligste jeg fant, var på Økonomideler.. https://www.okonomi-deler.no/bryter-tenning-start Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Joerg Becker skrev for 7 timer siden: redigert her: Som Hegra skrev, 15, ladelampe, D+. God morgen alle sammen, ser jo ut som om vi var på samme fest? Jørg Hei og takk for sist.. Har ikke fått montert Dynamoladeren ennå, men håper i morgen. Må bare få kontroll på noen kabler først :-) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Roger og Olina skrev for 5 timer siden: Hei og takk for sist.. Har ikke fått montert Dynamoladeren ennå, men håper i morgen. Må bare få kontroll på noen kabler først :-) Ha gøy, dere. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.