Bellil Startet 6.April.2019 Link til dette innlegget Startet 6.April.2019 Jeg har et VP DPE-drev hvor jeg ikke får skrudd ut tappepluggen. Jeg har prøvd litt forskjellig, men uten hell. Vinkelslilper for å lage en stor skrutrekker endte med en tur på legevakta. Har ikke tilgang til ekstrem oppvarming. Hvor hardt kan jeg slå på en slagtrekker? Vil det hjelpe å sette den i kokende vann? Drevet er tatt av så jeg har god tilgang. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
MagnusB Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Er du i Vestby omerådet kan jeg svinge forbi og se om jeg kan hjelpe deg med å løsne den :) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Slagtrekker bruker å funke. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Men hvor hardt tør jeg å slå? Det et ganske stort spor i skruen og det flatsporetbitset jeg har virker å være litt for lite. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Jakob T Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Viktig å bruke riktig bitt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 En skrutrekker på skrå og en hammer, løsner den der ganske fort Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Skrutrekker på skrå virker ikke. For meg i hvert fall Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Har du lagt den helt flat, utpå kanten av skrue sporet og dunka skikkelig ett par ganger ? Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Jeg satte drevet i "kokende" vann, lot det stå en stund til den var varm, la den på siden, kjølte ned bolten med isbit, tok slagtrekkeren en gang til og nå er bolten ute. Om det var oppvarming/kjøling eller litt mer bestemt slag får vi aldri vite eksakt ? Jeg har kjøpt ny bolt i dag. I følge manualen skal den dras til med 10 NM. Påfylling/peilepinnen skal ha 35 NM. Tusen takk til alle som hjalp til og spesielt MagnusB som tilbød seg å komme. Baatplassen har en fantastiske medlemmer ? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.