8500rpm Startet 6.April.2019 Del på Facebook Startet 6.April.2019 Har läst här på forumet att Nordkapp flyttade bränsletanken på 605 Enduro pga (bl.a ny G2 motor som är tyngre?). Jag kontrollerade min, och för det första blev jag överaskad att den dokumentation som följer med båten inte stämmer med verkligheten. (skrovnummer stämmer). Min är byggd 2017, en RS version, bränsletanken är flyttad rejält framåt som ni ser på bilden, men stämmer icke överens med dokumentationen (har ritat in med rött fyrkant var tanken egentligen är). För övrigt så ser det ut som att Nordkapp ritat in ett batteri på babord sida, men min har två stycken batteri platser, ett på var sida. Till sist, lite lördags skoj! De som monterade motorn (på fabrik?) har tydligen glömt verktygen i båten! Tack! :) Sitér dette innlegget Link to post
Dadid Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Kan meddela att det inte är särdeles skojigt att komma åt motorbultarna med tanken monterad på ursprungligt läge. Har en lift liggande, men har svårt att frambringa inspiration att få den på plats. det bör dock i detta sammanhang nämnas att jag även velar på grund av osäkerhet kring ev krock mellan styrning , lift och uppvik lad motor. Sitér dette innlegget Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15 Link to post
John_Kr Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 (redigert) Flotte bilder, jeg var noe usikker på hvor mye de hadde flyttet tanken på RS, bildene indikerer betydelig. Jeg har ikke tatt av luka i bakre brønn, regner med at du har gjort det for å få til disse bildene? Når det gjelder montering av motor så gjøres det hos din Leverandør og ikke på frabrikk. Du må prøve å få tak i disse fastnøklene. Redigert 7.Juni.2019 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Guest Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 (redigert) På Nordkappen jeg hadde, så var det 10cm klaring imellom akterspeil og tanken. Så den er fløtta mye ser jeg. Men ett lite obs, tanken min var skrudd med 4 bolter og alle knakk etter "litt" grisekjøring, så begynte den og gnage i avstiverne på sidene Redigert 10.Juni.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 (redigert) Dadid skrev On 7.6.2019 at 21.01: Har en lift liggande, men har svårt att frambringa inspiration att få den på plats. Nå må jeg tydeligvis motivere deg litt, det er faktisk ikke så ille som du skal tru. Her får du mye belønning for 3timers jobb Ta deg en kjøretur, mye bunn gass og høy tilting :p tanken skal tømmes og du skal se om du får en siste farts rekord før du setter på liften. Nå som tanken er tom så er det bare 1time jobb igjen Ta av de 2 plastlukene baki, skru løs tanken 4 eller 8 skruer. dra bensintanken frem, hold igjen motorboltene med fastnøkkel/latmannsarm imens en står på utsia å skrur av mutterene. Du kan i tillegg velge å flytte bensintanken litt fremover i denne operasjonen. Det tar ca 15min hvis man er 2stk og har muttertrekker og kran/elefantjekk/talje i taket. 10min på å montere lift og motor, 2min på å feste bensintanken, 33min til å henge opp ett par releer, trekke kabel frem,montere en bryter og koble til kablene på strømpolene på batteriet Hvis du har flaks, så slipper du at skruene roterer og du slipper å komme til nedi der for å lime på nytt, men det er ikke sååå ille det heller hvis tanken er flytta fremover Redigert 10.Juni.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 10.Juni.2019 Del på Facebook Svart 10.Juni.2019 Nå kjenner ikke jeg Nordkapp, men er det ikke topcoat innvendig? Syns heller ikke montasjen av lenseslanger var all verden, de selvklebende festene for strips har en tendens til å løsne.. Sitér dette innlegget Link to post
Dadid Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 On 6/10/2019 at 2:44 PM, Eika said: Nå må jeg tydeligvis motivere deg litt, det er faktisk ikke så ille som du skal tru. Her får du mye belønning for 3timers jobb Tack för ett välriktat och bra försök! Liften är manuell så lite vinner jag i tid ... det jag oroar mig för är baystar-systemet som sannolikt kommer att krocka med akterspegeln när motorn tiltas upp. Att få ordning på det adderar nog några timmar.. :-) Sitér dette innlegget Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.