Jump to content

Nordkapp 605 Enduro - Fuel tank - moved


8500rpm

Recommended Posts

Har läst här på forumet att Nordkapp flyttade bränsletanken på 605 Enduro pga (bl.a ny G2 motor som är tyngre?).

 

Jag kontrollerade min, och för det första blev jag överaskad att den dokumentation som följer med båten inte stämmer med verkligheten. (skrovnummer stämmer).

 

Min är byggd 2017, en RS version, bränsletanken är flyttad rejält framåt som ni ser på bilden, men stämmer icke överens med dokumentationen (har ritat in med rött fyrkant var tanken egentligen är).

 

För övrigt så ser det ut som att Nordkapp ritat in ett batteri på babord sida, men min har två stycken batteri platser, ett på var sida.

 

Till sist, lite lördags skoj! De som monterade motorn (på fabrik?) har tydligen glömt verktygen i båten! Tack! :)

 

 

NyPlacering001.jpg

NyPlacering002.jpg

NyPlacering003.jpg

Link to post
  • 2 måneder senere...

Kan meddela att det inte är särdeles skojigt att komma åt motorbultarna med tanken monterad på ursprungligt läge. 

Har en lift liggande, men har svårt att frambringa inspiration att få den på plats.

det bör dock i detta sammanhang nämnas att jag även velar på grund av osäkerhet kring ev krock mellan styrning , lift och uppvik lad motor.

Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15

 

 

Link to post

Flotte bilder, jeg var noe usikker på hvor mye de hadde flyttet tanken på RS, bildene indikerer betydelig. Jeg har ikke tatt av luka i bakre brønn, regner med at du har gjort det for å få til disse bildene?

 

Når det gjelder montering av motor så gjøres det hos din Leverandør og ikke på frabrikk.

 

Du må prøve å få tak i disse fastnøklene.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Dadid skrev On 7.6.2019 at 21.01:

Har en lift liggande, men har svårt att frambringa inspiration att få den på plats.

 

Nå må jeg tydeligvis motivere deg litt, det er faktisk ikke så ille som du skal tru. Her får du mye belønning for 3timers jobb

 

Ta deg en kjøretur, mye bunn gass og høy tilting :p tanken skal tømmes og du skal se om du får en siste farts rekord før du setter på liften. Nå som tanken er tom så er det bare 1time jobb igjen

 

Ta av de 2 plastlukene baki, skru løs tanken 4 eller 8 skruer. dra bensintanken frem, hold igjen motorboltene med fastnøkkel/latmannsarm imens en står på utsia å skrur av mutterene. Du kan i tillegg velge å flytte bensintanken litt fremover i denne operasjonen. Det tar ca 15min hvis man er 2stk og har muttertrekker og kran/elefantjekk/talje i taket. 10min på å montere lift og motor, 2min på å feste bensintanken, 33min til å henge opp ett par releer,  trekke kabel frem,montere en bryter og koble til kablene på strømpolene på batteriet 

 

Hvis du har flaks, så slipper du at skruene roterer og du slipper å komme til nedi der for å lime på nytt, men det er ikke sååå ille det heller hvis tanken er flytta fremover 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
On 6/10/2019 at 2:44 PM, Eika said:

 

Nå må jeg tydeligvis motivere deg litt, det er faktisk ikke så ille som du skal tru. Her får du mye belønning for 3timers jobb

 

Tack för ett välriktat och bra försök!

Liften är manuell så lite vinner jag i tid ...

det jag oroar mig för är baystar-systemet som sannolikt kommer att krocka med akterspegeln när motorn tiltas upp. Att få ordning på det adderar nog några timmar.. :-)

Prima 38, Hobie Wave, Nordkapp 605 Enduro - E-tec 150 h.o., Askeladden 14/2210 Tohatsu 9,9/15

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...