Quattro Startet 6.April.2019 Link til dette innlegget Startet 6.April.2019 (redigert) Hei Fikk oppstart av min Yamaha 20/25 autolube 1995. Da var det ulyd når motoren sto å gikk og ved gass...lyden er en metallisk lyd...noe som har vært borti dette? Det kommer ikke kjølevannstråle heller, men det kommer nok av at jeg mangler pakning/gjennomføring på impellerhus...kan dette også skyldes ulyden også ? Håper det det er noen kyndige som kan svare fort da jeg ikke håper det blir store greiene, noe som det kan tyde på. Nummer 1 og 9 på bilde mangler jeg og må få bestilt på mandag. Redigert 6.April.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Eller om noen har noe forslag det kan være ? Tar i mot all tips eller ting jeg burde se nærmere på...kjøpte motoren i deler og satt den sammen, kan det være noe råder ? Kan det være st det er tørt på sylindereveggene? At det bør smøres ? Den er også tung å dra i gang og må dra gjentatte ganger for start. Er vell og merke vant med en 9,9 yamaha fra midten av 80 tallet, denne er veldig lett å dra i gang og starter alltid på første drag. Har kikket inn i der drivaksel fra UVhuset sitter for om det var igjen grodd, det var det ikke, men skrapet bort det jeg kunne allikavel:) tatt ut plugger, for å se om den er lettere å dra i gang, det var den heller ikke. Redigert 6.April.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Hvis du har skrudd ut pluggene også er den fortsatt like hard å dra rundt, så er det noe alvorlig gærnt inni der Plukk det fra hverandre og skru det sammen igjen med gode lager, rett moment på de plassene som krever moment nøkkel, så tenker jeg mye er gjort Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Eika skrev 7 minutter siden: Hvis du har skrudd ut pluggene også er den fortsatt like hard å dra rundt, så er det noe alvorlig gærnt inni der Plukk det fra hverandre og skru det sammen igjen med gode lager, rett moment på de plassene som krever moment nøkkel, så tenker jeg mye er gjort Tenker nye råder? Blokka var komplett da jeg fikk den, men har montert bare det rundt. ja er omtrent like hard føler jeg Redigert 6.April.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Rådelager, pinbolt lager, veivlager, at noe står skeivt eller med feil press. Det er mange muligheter Motoren skal gå lett rundt, uten tennpluggene, da de skal tette igjen toppen sånn at det blir kompresjon Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Eika skrev 4 minutter siden: Rådelager, pinbolt lager, veivlager, at noe står skeivt eller med feil press. Det er mange muligheter Motoren skal gå lett rundt, uten tennpluggene, da de skal tette igjen toppen sånn at det blir kompresjon Dette var ordentlig dumt, men får pelle litt og litt fra hverandre å se om jeg kan se hva som er galt Redigert 6.April.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Eika skrev for 3 timer siden: Hvis du har skrudd ut pluggene også er den fortsatt like hard å dra rundt, så er det noe alvorlig gærnt inni der Plukk det fra hverandre og skru det sammen igjen med gode lager, rett moment på de plassene som krever moment nøkkel, så tenker jeg mye er gjort Vet du hvor man kan finne momentoversikt til en slik motor? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Google: Yamaha 25 autolube service manual Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Lyden kan høres ut som denne. kan evt prøve å få tatt opp lyden på min om det hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Fylte på litt olje i sylinderen i går kveld, dro i snora ett par ganger, for såå fylle litt mer på...i dag merker forskjell på å dra i snora med plugger i og ikke plugger. Fant også ut ulyden, det var feilmontert propellaksel, gjorde reint og fylte på ny olje så var lyden borte, veldig letta nå ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.