Jump to content

Ulyd/metallisk lyd Yamaha 20/25 autolube 95


Quattro

Recommended Posts

Hei

Fikk oppstart av min Yamaha 20/25 autolube 1995. Da var det ulyd når motoren sto å gikk og ved gass...lyden er en metallisk lyd...noe som har vært borti dette? 

Det kommer ikke kjølevannstråle heller, men det kommer nok av at jeg mangler pakning/gjennomføring på impellerhus...kan dette også skyldes ulyden også ?

Håper det det er noen kyndige som kan svare fort da jeg ikke håper det blir store greiene, noe som det kan tyde på.

 

Nummer 1 og 9 på bilde mangler jeg og må få bestilt på mandag. 

 

3408ECCF-3398-4FF4-8BC3-0B4C593EB0B0.png

Redigert av Quattro (see edit history)
Link to post

Eller om noen har noe forslag det kan være ? 

Tar i mot all tips eller ting jeg burde se nærmere på...kjøpte motoren i deler og satt den sammen, kan det være noe råder ? Kan det være st det er tørt på sylindereveggene? At det bør smøres ? 

Den er også tung å dra i gang og må dra gjentatte ganger for start. Er vell og merke vant med en 9,9 yamaha fra midten av 80 tallet, denne er veldig lett å dra i gang og starter alltid på første drag. 

Har kikket inn i der drivaksel fra UVhuset sitter for om det var igjen grodd, det var det ikke, men skrapet bort det jeg kunne allikavel:) 

tatt ut plugger, for å se om den er lettere å dra i gang, det var den heller ikke.

Redigert av Quattro (see edit history)
Link to post
Eika skrev 7 minutter siden:

Hvis du har skrudd ut pluggene også er den fortsatt like hard å dra rundt, så er det noe alvorlig gærnt inni der

 

Plukk det fra hverandre og skru det sammen igjen med gode lager, rett moment på de plassene som krever moment nøkkel, så tenker jeg mye er gjort 

Tenker nye råder? 

Blokka var komplett da jeg fikk den, men har montert bare det rundt.

ja er omtrent like hard føler jeg

Redigert av Quattro (see edit history)
Link to post
Eika skrev 4 minutter siden:

Rådelager, pinbolt lager, veivlager, at noe står skeivt eller med feil press. Det er mange muligheter 

 

Motoren skal gå lett rundt, uten tennpluggene, da de skal tette igjen toppen sånn at det blir kompresjon 

Dette var ordentlig dumt, men får pelle litt og litt fra hverandre å se om jeg kan se hva som er galt

Redigert av Quattro (see edit history)
Link to post
Eika skrev for 3 timer siden:

Hvis du har skrudd ut pluggene også er den fortsatt like hard å dra rundt, så er det noe alvorlig gærnt inni der

 

Plukk det fra hverandre og skru det sammen igjen med gode lager, rett moment på de plassene som krever moment nøkkel, så tenker jeg mye er gjort 

Vet du hvor man kan finne momentoversikt til en slik motor?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...