Yamarin53BR Startet 6.April.2019 Link til dette innlegget Startet 6.April.2019 Har nettopp kjøpt meg en Yamarin 53 BR som har veldig slapp havnekalesje. Er det noen triks for å stramme den opp? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Sy en liten brett/søm som snurper sammen et par millimeter eller hvor mye dy trenger. Blir bare seende ut som en søm, så visuelt blir det helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Spørs om du ikke må til med en eller to kalesjestøtter. Slikt får du hos flere båtutstyrsbutikker, de fleste er så vidt jeg har sett teleskopiske og med mulighet for å montere en brei fot i enden slik at punktbelastningen på havnekalesjen ikke blir for stor. Eller du kan lage deg ei støtte selv av et kosteskaft med noe gummi i enden. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) Brukte denne for å stramme opp kalesja mi. Biltema selger. https://www.biltema.no/bygg/maling/maletilbehor/ovrig-malingstilbehor/takstotte-2000017351 Redigert 6.April.2019 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Ta en visuell sjekk på om selve kalesjestativet har gitt seg litt. Hos oss ble de to tverrstengene som holder taket oppe litt salrygget, men etter en runde med «bøy og tøy» for å gi stengene positiv bøy ble det mye bedre. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Yamarin53BR Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Hakkannen skrev for 2 timer siden: Spørs om du ikke må til med en eller to kalesjestøtter. Slikt får du hos flere båtutstyrsbutikker, de fleste er så vidt jeg har sett teleskopiske og med mulighet for å montere en brei fot i enden slik at punktbelastningen på havnekalesjen ikke blir for stor. Eller du kan lage deg ei støtte selv av et kosteskaft med noe gummi i enden. Aha!.... Da er det en kalesjestøtte eg har fått med på kjøpet. Det låg en teleskopisk stang med noen store gummiputer på i endene som eg ikkje fant ut av. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Yamarin53BR skrev 1 time siden: Aha!.... Da er det en kalesjestøtte eg har fått med på kjøpet. Flott, da sparte du de pengene? Har tre kamerater med forskjellige Yamariner, alle bruker slike teleskopiske kalesjestøtter til havnekalesjen. Mulig Yamarin leverer dette med båten som ny? Det trengs i alle fall her i Stavanger-området, hvis ikke blir det fort rene svømmebasseng med regnvann oppi havnekalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.