Jump to content

Cleaver propell til 21 fots speedbåt med 150 hk

Heltenpiit

Recommended Posts

Kommer du til å kjøre mest med 1-2 eller 3-4 i båten ? Kommer du alltid til å kjøre hardt hele tiddn eller kommer det til og bli endel cruising i marsjfart også ? 

Hvis jeg bare skulle hatt en god allround propell på den båten, så hadde jeg prøvd en 26turbo eller raker, da kommer båten til å gjøre ca 60knop på 5900. Kan hende du greier å dra en 28 og toppe ca 65, men da sliter du med flere personer ombord

Hvis du finner en propell du er fornøyd med, men føler du mangler litt turtall eller får for mye turtall, send propellen til prepping, så får du henta de siste knopene billigere enn hvis du skal kjøpe enda en propell. men så bomma du litt og kjøper nr3 og nr4, for med ett sånt utvalg så får man fort lyst på nr5-6-7-8 og da må man nesten ha 10 på hylla. Da er man skodd til alle forhold. 

Bare for å fyre oppunder litt, det hadde vært kjekt med en 26-27" tur propell de dagene man kjører med 3-4 i båten, så en 28-29 chopper/cleaver de dagene man bare er 2 og man skal kjøre på litt ekstra hardt :p 

Redigert av Guest (see edit history)

Takk for svar Eika! Det er vel en slik allround propell som er ideelt nå i starten for meg, så får man heller forske litt på en ekstra etterhvert for å se hvor mange knop det er og hente? Vet ikke hvor det beste stedet og handle propeller her til lands? Vet at Winrace har endel, men det er vel egentlig de jeg vet om

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...