Jump to content

Ca. pris på kalesje til Scand Dynamic 7600?

Landkrabbaaa

Recommended Posts

Vi er helt ferske i båtgamet og har funnet oss en scand  07 mod. vi sterkt vurderer å kjøpe. Slik vi ser det er eneste minuset ( som vi har funnet med båten til nå ) at den ikke har en kalesje. Heller ikke den gamle sånn at vi kan se malnummer, og den mangler bøylene. 

Noen som vet sånn ca. hva man måtte beregne å gi for en slik kalesje?  Ikke havnekalesje, men sånn man har på når man er i båten. Finner ingen priser på nett. 

Finnes det slikt å få kjøpt originalt, eller må man finne noen som kan sy en?

På forhånd takk. 

Hvordan skal jeg vite det ? Vet ikke noe mer enn det som står i annonsa. 

Googla bare: Scand dynamic 7600 kalesje malnr og da var den siden der ett av de første treffene jeg fikk 

Jeg står og holder på med klargjøring av båter etter opplaget, så har ikke tid til å undersøke det heller. Folk vil vist ha båtene på vannet til påska 

Spørsmålet til trådstarter er jo om hvor du holder til....? Du kan også sende dette firmaet en forespørsel om pris. https://hansenprotection.no/no/info/baatkalesjer-spesialprodukter.html

Velg Tradex som stoff og ikke lightex da det er tynnere og mindre slitesterkt.

Du kan jo også høre om noen her på Båtplassen har en samme type båt som deg og har malnummeret på kalesjen.

Redigert av MorganX (see edit history)
MorganX skrev for 4 timer siden:

Eika... Om du skal svare så kvast til en som er ny her på forumet, så mener jeg du kan la være å svare i det hele tatt. Og at du holder på med klargjøring og har dårlig tid er ingen unskyldning, da lar man heller være å svare.

Hvor har jeg svart kvasst til ett nytt medlem ? Jeg googla kjappt, kom med malnr og pris. Det er jo akkurat der trådstarter lurte på. 

Gudrun som spurte om kalesje stenger og fester. Men hvordan skal jeg vite noe mer enn det som står i annonsa ? 

Jeg har fått laget noen kalesjer opp i mellom årene så min kvalifiserte gjetting vil være ca 20 000 kr med søke og snøre eller med ny bøyler og beslag om man vil.
Har brukt min lokale kalesjemaker som leverer bedre passform og løsninger enn det som har vært orginalt men det krever jo at man selv vet hvordan man vil ha det og hvorfor.
Etter min mening er det håpløst å ikke ha kalesje til en båt som helst ikke skal ha en regnskur i seg under bruk.

Redigert av pipe (see edit history)
MorganX skrev for 18 timer siden:

Spørsmålet til trådstarter er jo om hvor du holder til....? Du kan også sende dette firmaet en forespørsel om pris. https://hansenprotection.no/no/info/baatkalesjer-spesialprodukter.html

Velg Tradex som stoff og ikke lightex da det er tynnere og mindre slitesterkt.

Du kan jo også høre om noen her på Båtplassen har en samme type båt som deg og har malnummeret på kalesjen.

Tusen takk for tips! Holder til på Sørlandet, har noe på gang nå med Agderboat tror jeg. Må høre med disse også da.

Da skal jeg notere meg dette med stoffet - det er jo svært viktig at det en velger er av god kvalitet! 

pipe skrev for 14 timer siden:

Jeg har fått laget noen kalesjer opp i mellom årene så min kvalifiserte gjetting vil være ca 20 000 kr med søke og snøre eller med ny bøyler og beslag om man vil.
Har brukt min lokale kalesjemaker som leverer bedre passform og løsninger enn det som har vært orginalt men det krever jo at man selv vet hvordan man vil ha det og hvorfor.
Etter min mening er det håpløst å ikke ha kalesje til en båt som helst ikke skal ha en regnskur i seg under bruk.

Takk for svar! Selger kjøpte båten uten kalesje, og han kunne heller ikke forstå dette. Ikke engang hadde den havnekalsje, men det har han fått sydd nå.  Vi må hvertfall ha kalesjer! 

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...