nordan family 27 Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Trådstarters tank er 25 liter. Må det være 1000w? Har selv - som andre her - en to tre bryter på min egen, og det går vel 2-300 watt. Hadde tenkt på samme opplegg som trådstarter da jeg ikke liker å ha kjølevannet fra motoren på utsiden av motoren, menn eg endte med Eber. Hvis formålet var «lett oppvask» trengs jo heller ikke full temperatur på tanken. Jeg har trua på opplegget, jeg. Eber installasjonen blir fort 8-9’, men da har man vann akkurat når man har lyst. Veldig greit - ikke angret på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Mon tro om det ikke finnes noen Kinesiske dieseldrevne vannvarmere en kan kjøpe for en billig penge? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Er det noen av dere som svarer her som har dette opplegget selv, altså inverter med strøm fra påhengsmotor(er)? I så tilfelle, hvilken motor(er), hvilken inverter, hvilken varmtvannstank (størrelse og effekt)? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
trulsant Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Vil det ikke være mindre tap om en bruker 12v direkte til oppvarmingen? Antar det ikke er plass til flere kolber i tanken, så la si at en setter på en gjennomstrømningsvarmer og en sirkulasjonspumpe som sirkulerer gjennom tanken og varmeren. Og tilpasse denne varmeren til å trekke passende strøm til ønsket effekt. Vil anta at en inverter ikke er 100% effektiv iallefall... Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 8.April.2019 Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Man vil spare drøyt 5% på å hoppe over inverteren, ja. Bårdp skrev for 2 timer siden: Mon tro om det ikke finnes noen Kinesiske dieseldrevne vannvarmere en kan kjøpe for en billig penge? Jeg googlet litt, men fant bare denne: https://youtu.be/AXudsg8gq2Y Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.