Jump to content

Edit History

Båten på sjøen

Båten på sjøen

Bilder av styring

Hei. 

Vi har en liten 15 fot plastbåt med hydraulisk styring.

Det viser seg nå at denne sitter fast.

Har sjekket at det ikke er styreakselen på motoren , da jeg har demontert overføringen slik at motoren( 40 hk ) kan nå svinges frem og tilbake .

Er det noen som har noe erfaring på hva dette kan være av feil? Eventuelt gi meg noen tips. 

Har forsøkt å få løsnet dette ved at en vred motoren (før overføringen var av) og den andre dreide forsiktig på rattet, men det gikk dessverre ikke. 

Lurer nå på om jeg skal demontere styrekabelen som går inn på feste som motoren sitter på?

Samt at det kanskje ikke er så lurt? 

Har brukt en liten hammer og banket litt forsiktig på selve sylinderen, men det var nytteløst.

Takknemlig for alle råd og tips.

:-)

1554651101853794888177.jpg

1554651193048-1680083800.jpg

Båten på sjøen

Båten på sjøen

Hei. 

Vi har en liten 15 fot plastbåt med hydraulisk styring.

Det viser seg nå at denne sitter fast.

Har sjekket at det ikke er styreakselen på motoren , da jeg har demontert overføringen slik at motoren( 40 hk ) kan nå svinges frem og tilbake .

Er det noen som har noe erfaring på hva dette kan være av feil? Eventuelt gi meg noen tips. 

Har forsøkt å få løsnet dette ved at en vred motoren (før overføringen var av) og den andre dreide forsiktig på rattet, men det gikk dessverre ikke. 

Lurer nå på om jeg skal demontere styrekabelen som går inn på feste som motoren sitter på?

Samt at det kanskje ikke er så lurt? 

Har brukt en liten hammer og banket litt forsiktig på selve sylinderen, men det var nytteløst.

Takknemlig for alle råd og tips.

:-)

• Create New...