Anders81 Startet 7.April.2019 Del på Facebook Startet 7.April.2019 Far min har en båt med en bastard av en motor som kun ble produsert i et par år og få virker å vite noe om. Det er en Evinrude 4 takter på 40hk fra 2000 (E40pl4si). Jeg holder på å bytte anoder på denne, men finner ikke de som skal stå på selve motoren. Vi har ingen instruksjonsbok til motoren. Legger ved noen bilder og krysser fingrene for at noem vet hvor mange det er og hvor de sitter. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.April.2019 Del på Facebook Svart 7.April.2019 (redigert) Redigert 7.April.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.April.2019 Del på Facebook Svart 7.April.2019 Her er delelisten på motoren. Av bilde kan vi se anoden nummer 30 sitter bak lokk nummer 28. Det blir på motsatt side av oljefiltret og anodelokket sitter med to skruer kan det se ut som. Håper dette var til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Anders81 Svart 7.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2019 Takk. Jeg trodde det var flere på selve blokka, men det ser ikke sånn ut på tegningen. Jeg skal se om jeg finner den i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
yamaha50hkal Svart 29.August.2020 Del på Facebook Svart 29.August.2020 Har samme motor. Er det reim eller kjede på disse ? Har litt hylelyd av min og kan minne om reim lyd innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 (redigert) yamaha50hkal skrev for 10 timer siden: Har samme motor. Er det reim eller kjede på disse ? Har litt hylelyd av min og kan minne om reim lyd innimellom. Det er vel dynamoreima du hører. Om det er kjede eller registerreim kan du finne ut via deletegninger på nett der du legger inn motor koden. Slik som jeg fant tidligere i tråden. Redigert 30.August.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Tror ikke denne har verken dynamoreim eller registerreim. Det er vel egentlig en Suzuki motor med Evinrude merker.. Hylelyd kan kanskje vere støtteforing på drivaksel som er tørr.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.